Alle de oplyste priser er inklusive dansk moms (25%). Vi forbeholder os retten til at ændre priserne i shoppen uden forudgående varsel. Naturligvis ikke efter du har lavet en bestilling.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med PostNord eller GLS. Levering sker i Danmark, Grønland og Færøerne. Aftaleindgåelse foretages på dansk.
Betaling
Du kan betale på følgende måder: Betalingskort: Dankort, VISA eller MasterCard MobilePay Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet reserveres og hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Når vi har modtaget din ordre, reserverer vi beløbet via den valgte betalingsmetode for at sikre, at der er dækning for købesummen, så transaktionen kan gennemføres. Dette sker ved brug af internationale betalingskort som f.eks. VISA og MasterCard. Ved at gennemføre din ordre accepterer du, at vi foretager en reservation af beløbet. Reservationen ophører, når beløbet er bogført på din konto.
Ordrebekræftelse
Der sendes en ordrebekræftelse per e-mail til den adresse, kunden har opgivet i forbindelse med købet. Ordrebekræftelsen kan rekvireres igen ved henvendelse på shop@skisport.dk.
Leverings- og ekspeditionsomkostninger Danmark
Ved bestilling tilbyder vi levering til din hjemmeadresse, til en pakkeshop eller til erhvervsadresser. Disse sendes med PostNord eller GLS. Ski og skistave sender vi altid med GLS. Leveringsomkostningerne betales af køber. Ved bestilling for minimum 999 DKK leveres fragtfrit (værdi 39 DKK) til valgfri PostNord pakkeshop. Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, efter at bestillingen er modtaget.
Leverings- og ekspeditionsomkostninger Grønland og Færøerne
Til Grønland og Færøerne sendes bestillinger uden moms. Der tillægges en fast leveringsomkostning på 300 DKK for varer af en total dimension af maks 50cm x 50cm x 50cm - altså mindre varer som tøj, briller osv. Ovenstående gælder dog ikke varer af stor dimension (større end 50cm x 50cm x 50cm) som eksempelvis ski, skistave, skistøvler og store rejsetasker. Disse skal sendes med skib og har en forventet leveringstid op til en måned, og den forventede pris for levering vil være op mod 2.000 DKK. Bemærk, at det i vinterhalvåret ikke er muligt at levere med skib til visse nordlige og østlige dele af Grønland.
Når du har betalt
Så snart vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en e-mail med ordrebekræftelse til dig. Denne e-mail indeholder den samlede betalingssum samt et ordrenummer.
Ved afsendelse af varen modtager du en e-mail med link til din faktura, som du altid efterfølgende kan hente online.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Bemærk dog, at i forbindelse med julen, er der på alle bestillinger foretaget i perioden 1/11 til 21/12 fortrydelsesret frem til 5. januar det efterfølgende år.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. har modtaget din vare
2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, telefon eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse eller her: https://www.skisport.dk/skishop/fortrydelsesformular/skisport.pdf
Det nemmeste for dig er dog, at du hurtigt og inden for 14 dage returnerer varen til os sammen med den bytteseddel som du modtog sammen med din pakke.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom. Hvis dette sker, eller hvis du ikke henter din pakke fra det lokale posthus, vil det blive behandlet som en almindelig returordre. Det betyder, at de reelle returomkostninger vil blive modregnet i det beløb, du skal have tilbagebetalt fra os.
Særlig bemærkning om returnering af ski, skistave og større pakker
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret på varer købt hos os - som udgangspunkt inklusiv de fleste ski med monterede bindinger, hvor det vurderes, at der ikke er foregået en “specialtilpasning”. Dog undtages fortrydelsesretten på ski, hvor det vurderes, at der er sket en "specialfremstilling" - for eksempel men ikke begrænset til, hvis der bores i skiene eller foretages andre modifikationer, der gør skiene unikke til dig. Bemærk at vi opfordrer til, at ski og bindinger returneres i præcis samme stand, som de er blevet leveret, og at der ikke justeres yderligere på de monterede bindinger. Vi forbeholder os retten til at vurdere og reducere det tilbagebetalte beløb i forhold til en eventuel værdiforringelse af varen, som du har foretaget. Det er vores fagekspertise, der bestemmer omfanget af værdiforringelsen, hvis du laver yderligere justeringer på skiene. Ved returnering af ski, skistave, større rejsetasker og andre pakker af en længde på over 60 centimeter skal dette ske for egen regning. Den returlabel, der kan downloades via Skisport.dk og Shipmondo.dk, kan ikke benyttes til dette. Benytter du alligevel en returlabel købt hos os til returnering af skistave, vil du blive modregnet de merudgifter, vi bliver pålagt hos PostNord (langt gods). Du er velkommen til at aflevere ski og skistave på vores adresse eller finde en alternativ måde at sende dem retur. Returnering af varer sker altid for egen regning. Returneringsomkostningerne for langt gods igennem PostNord forventes højst at koste 500 DKK fra Danmark, og op til 2.000 DKK fra Grønland og Færøerne.
Retur og omkostninger
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Varen sendes til følgende adresse:
Skisport.dk Damvej 114 8471 Sabro
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Ikke afhentet pakke
Vær opmærksom på, at ikke-afhentede pakker fra posthuse eller pakkeshops vil blive behandlet som en almindelig returordre. Det betyder, at de reelle returomkostninger vil blive modregnet i det beløb, du skal have tilbagebetalt fra os.
Varens stand, når du sender den tilbage:
Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det fremme ekspeditionen, hvis du vedlægger byttesedlen, som du modtog i den mail, vi sendte, da vi afsendte din vare. Husk ved returnering at sende varerne som pakke, da det er den eneste måde, hvorpå postvæsenet kan give dig en kvittering for, at du har sendt varen.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har betalt for varen, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet. Vær opmærksom på, at din sætrabat bortfalder, hvis du returnerer en del af et sæt.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder også leveringsomkostninger ved fortrydelse af hele ordren (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Vi tilbyder en returlabel, der kan benyttes ved returnering fra Danmark. Du finder vores returportal her, hvor du kan registrere de varer, du ønsker at returnere, samt downloade din returlabel. Vær opmærksom på, at der som udgangspunkt modregnes 39 DKK for brug af denne returlabel, når vi tilbagefører beløbet for din returnering. Vi skal desuden gøre opmærksom på, at pakken ved brug af vores returlabel maksimalt må måle 60 cm på den længste side. Du finder vores returportal her
Leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse
Skisport.dk giver sine kunder mulighed for delvis fortrydelse af deres ordre. Bemærk dog at i tilfælde af delvis fortrydelse af en ordre, hvor dele af en ordre, men ikke alle produkter i ordren bliver returneret, har forbrugeren ikke krav på hverken fuldt eller delvist at få tilbagebetalt sine leveringsomkostninger.
Registrering af oplysninger
Skisport.dk registrerer dit navn, din adresse og faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Dette gøres for at kunne levere varen til den rette adresse. Oplysningerne videregives kun i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre handlen, fx til fragtfirmaet. Skisport.dk opbevarer registreringen i fem år i overensstemmelse med lovgivningen. Den dataansvarlige er virksomhedens ledelse. Se desuden vores privatlivspolitik
Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.
Reklamationsbehandling
Som forbruger har man 2 års reklamationsret fra varens modtagelse, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Er varen forsinket, eller har varen en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre en længere frist er aftalt. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Når Skisport.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Skal varen tilbagesendes til Skisport.dk, sker dette uden omkostninger for kunden på berettigede reklamationer.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Skisport.dk på mailadressen shop@skisport.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/