Per 19/11 2006 13:03

Nogen som har et par tip om Wörgl eller de øvrige byer omkring Wilder Kaiser. Vi vil gerne derned imellem jul og nytår men kender slet ikke området (kø-situationen ved lifter, udvalg af pister (vi er alle rimeligt habile).

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Per 26/11 2006 15:16

Sv: Wörgl

Hej Pernille
Mange tak for mange gode informationer.

Kender du evt. til den generelle sne-situation i uge 3.
Jeg synes det lyder besnærende at kunne køre direkte ned til byen, men jeg går ud fra at vi så må tage bussen hen til liften om morgenen - eller?

Vh
Per

Pernille Hansen 26/11 2006 17:34

Sv: Wörgl

Hej Per

Hvis I vælger at bo i Wörgl er der vist en bus morgen og aften.
Det er 4 år siden jeg var der, dengang var der kun 2 busser om dagen hver vej, da Østrigerne ikke anser Wörgl som en del af skiområdet.

Hvis I vælger at bo i en af byerne tættere på skiområdet er der skibusser hen til lifterne ofte samt busser mellem byerne et par gange om dagen.

For 4 år siden kostede en taxa fra fx. Westendorf til Söll 20 euro og en lokaltur i Söll kostede 7 euro.

Snesituationen svinger meget, men uge 3 er et fint bud. Dog kan man jo aldrig være helt sikker.

Morten M 19/11 2006 15:24

Sv: Wörgl

hej,

Jeg vil bare henvise til den beskrivelse jeg har lavet af Wilder Kaiser under emnet "Brixen"

Har ikke selv været i Wörgl, men mine forældre har og det er så vidt jeg har forstået ikke stedet med den vilde afterski hvis det er det i er ude efter, men Söll ligger jo ikke så langt derfra.

Morten M

Per 19/11 2006 19:31

Sv: Wörgl

Tak for dit svar - jeg så dit indlæg netop da jeg havde sendt min forespørgsel :-)
Vi har kig på Wörgl fordi vi har "mellemstore" børn med og derfor ikke stort behov for afterski og har ikke noget mod at køre 5-8 km efter liften (vi kan så tage forskelligt udgangspunkt hver dag).

Per

Pernille Hansen 20/11 2006 11:00

Sv: Wörgl

Jeg har tidligere arbejdet i Söll og har derfor set lidt til Wörgl, men i særdeleshed til hele Wilder Kaiser.

Wörgl er en stationsby, og ligger ca. 15-20 minutters kørsel fra Söll - dog er der lidt længere til de andre små byer. Vejene ind til skiområdet er fine og sjældent spærrende i løbet af sæsonen.
Selve byen kan vel bedst sammenlignes med en mellemstor dansk stationsby, der er ikke meget skistemning over det, men til gengæld er der billigt.

Söll ligger tættere på skiområdet med 1 km til nærmeste lift, og i de gode perioder med meget sne kan man stå på ski ned til byen.

Selv foretrækker jeg Westendorf, da det uden tvivl er det fedeste skiløb i området. Selve byen er hyggelig og tidligere kåret som europas hyggeligste landsby. Desuden er det tæt på Kitzbühel, der er kommet med på samme liftkort.

Wörgl ligger som sagt lidt fra skiområdet, jeg vil mene I skal køre ca. 30 minutter for at komme til Kitzbühel.

Hvis I ønsker at skulle køre lidt kortere er Brixen im Thale at foretrække, den ligger så centralt i området som muligt.

Under alle omstændigheder er det et fedt skiområde med mange muligheder for alle skiløbere.

Pernille

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen