Skiwelt Wilder Kaiser

Peter Andersen 05/04 2018 10:11

Hej
Efter en herlig uge på ski, kan det godt virke helt håbløst, at der nu næsten er et år til, atter at slå sig løs på de sneklædte pister.
Dog skal noget af tiden fordrives med at planlægge ferien uge 7 2019.
Er der nogle gode erfaringer at hente, såfremt man gerne vil opleve Skiwelt?
Indkvartering gerne i lejlighed. Evt mulighed for ski in, såfremt det er muligt. Ikke mindst ønsket om at bo nogenlunde centralt, og ikke skulle bruge egen bil til daglig transport.
Nå ja, så kommer det krav, som gør det næsten umuligt. Nemlig en fornuftig pris:-)
Tager gerne imod jeres erfaringer og råd.

Peter

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Claus Peter Nielsen 05/04 2018 14:53

Sv: Skiwelt Wilder Kaiser

Hej Peter !
Vi har boet i Brixen im Thale flere gange som udgangspunkt for Skiwelt. Fra Brixen går der lift op til begge sider af dalen så man kan komme mod Westendorf eller Hopfgarten/Søll/Elmau.
Vi har boet i lejlighed i Appartmenthaus Brixen lige midt i byen hvor skibus holder lige overfor og byens bedste spisested, Brixnerwirt ligger lige overfor. Der er i øvrigt lille supermarked i ejendommens stueetage. Priserne har været særdeles rimelige og der er lejligheder i forskellige størrelser. Meget velfungerende sted med en venlig værtinde.
De seneste år har vi dog foretrukket at bo i nabobyen Kirchberg, da vi finder skiområdet ved Kitzbühel/Kirchberg bedre - højere og vender bedre i forhold til solen, når sneforholdene ikke er så perfekte som de har været i år. Med en udvidelse af liftkortet kan man også køre i Skiwelt som der er forbindelse til via KI West liften og skibus.

Peter Andersen 06/04 2018 19:29

Sv: Skiwelt Wilder Kaiser

Hej Claus
Mange tak for dit indlæg. Det vil jeg prøve at arbejde videre med. Jeg bliver dog lidt interesseret i at høre mere om Kirchberg, hvor I har fundet flere goder.
Men jeg kan konstatere at beliggenheden for Appartmenthaus Brixen giver mange muligheder pga lift op af begge sider.
Hvordan vurderer du snesikkerheden over en årrække? 2018 er jo lidt over det normale!

Peter

Claus Peter Nielsen 09/04 2018 07:28

Sv: Skiwelt Wilder Kaiser

Hej Peter !
Det har altid været hen over nytår vi har været i Brixen.
Nogle år har vi været meget usikre på snesituationen men det har altid været muligt at stå på ski oppe i terrænet. De har rigtig mange snekanoner i området.
Nedkørslerne til Brixen er ofte dårlige, specielt den fra Hohe Salve siden, men det var den såmænd også i uge 7 år, hvor sneforholdene var optimale. Tag kabinen ned fra Hoch Brixen.
Pisterne ved Westendorf er ofte grønne/plørede når det er for varmt.
Hvis i vil bo i Brixen vil jeg foreslå, at købe det udvidede liftkort som også giver mulighed for Kitzbühel/Kirchberg området. Så kan i prøve det af også. Enten via skiløb over Westendorf/KI-West med skibustilslutning til Pengelstein eller ved at tage bussen mellem Brixen og Kirchberg.
Buskørsel er includeret i liftkortet og tager ca. 15 min. mellem Brixen og Kirchberg.
Snyd ikke jer selv for en tur til Kitzbühel som er en high-end skiby med eksklusive butikker og en hyggelig bykerne. Meget anderledes end de småbyer man ellers besøger som skiløber.

Peter Andersen 11/04 2018 11:01

Sv: Skiwelt Wilder Kaiser

Mange tak for yderligere info. Det lyder altsammen rigitg spændende. Jeg vil arbejde videre med de forskellige forslag.
Peter

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen