Sauze d´Oulx 2018

Brian Jensen 18/04 2017 20:04

Hej, Skitur 2018 skal bestilles og nu vil jeg tilbage til Italien :-) og kigger derfor på Sauze d´Oulx men mest fordi vi vil prøve Sestriere. Synes ikke jeg finder de bedste anbefalinger fra området men nogle af dem er også fra 2004 og der har efterfølgende været et OL i 2006 så der er nok sket en del siden. Men gamle lifter nævnes stadig osv. Er der nogen som har et opdateret kendskab til området. ?

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Michael 20/04 2017 08:48

Sv: Sauze d´Oulx 2018

hej
Vi var i Sauze her i 2017 og generelt godt tilfredse. Det er korrekt som der skrives at en del lifte er gamle og nogle endda meget gamle. Der er mangler i liftsystemet, og nogle af liftene er meget langsomme. Vi oplevede dog kun kø om morgen, ved clotes liften i byen, ellers var der stort set ingen kø af betydning.
Overordnet synes jeg det er et dejligt område. Gode og meget varierede pister med noget for alle, som holdes godt. Mange gode spisesteder på pisterne til rimelige priser. Sauze er også en hyggelig og charmerende by, kan dog være lidt kaotisk på den italienske måde. Der er ret stor højdeforskel i byen så tænk over det når i vælger hotel. God tur.

Carina 20/04 2017 20:46

Sv: Sauze d´Oulx 2018

Vi besøgte også området i år. Vi boede ca.3 km fra byen Sauze d´Oulx i Oulx. Det er ældre stolelifte og nogle er langsommere end andre ;-)De er alle uden læskærme, varme i sæder, og nogle er 2 per.. Vi syntes bedst om området Sauze d´Oulx hvor man kører blandt skovpister og man kan få nogle rigtig gode lange ture. Vi var uheldige med at vejret på toppen var dårligt. Det blæste en halv pelikan i 3 af dagene og så lukker de til de øvrige områder. Men vi havde stadigvæk nok pister til de 3 dage selvom det var i samme område.Til gengæld kørte man så i læ på pisterne og mærkede overhovedet ikke at det blæste. Vi oplevede et par af dagene lidt liftkø, men ikke noget at snakke om. Andre gange havde vi det næsten for os selv ( uge 10 var vi afsted) Det er helt klart et hyggeligt område og rigtig italiensk, med priser der er til at betale. Vi prøvede at tage turen til Claviere og det er en laaaang tur. Hvis man skal nå at stå på ski i Montgeneve så skal man tidligt op eller tage bilen til Montgeneve( det er super nemt og ligger ca. 20 km ad god vej fra Oulx)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen