Henrik 06/01 2015 11:55

Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med noget rulleski. Jeg er normalt til alpint, men kunne godt tænke mig noget rulleski, da vi jo meget sjællent kan komme på rigtig langrend herhjemme. Jeg kunne godt tænke mig at jeg havde samme støvler til rulleski som til langrend ski. Jeg er googlet mig frem til at der er ca. 4 forskellige systemer. Er der nogle som kan sige om der er noget der er smart at vælge hvis man skal bruge samme system til et par langrend ski. Jeg har kun de gamle med de 3 små spyd, så her har jeg tænkt at købet en ny ski med nye bindinger, på et tidspunkt. Til langrend herhjemme havde jeg tænkt at købe en lettere turski på et tidspunkt. Jeg tænker at det er det bedste da der sjællent er spor herhjemme og de må have lidt bedre bære effekt da det jo ofte vil være løs sne man løber i herhjemme.

Så summa summarum
Hvilket system vil være bedst at gå efter hvis man ikke skal have flere forskellige systemer. Jeg tænker at jeg vil køre klassisk.

Kan man i øvrigt køre skøjt på klassisk.

Er er i øvrigt noget man skal være opmærksom på med rulleski, jeg tænker på stødabsorbering og sådan noget. Jeg kan forestille mig at dem med størst hjul har bedst komfort.

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Kate Ivicort 22/09 2022 11:12

Sv: Rulleski

Hej, jeg vil gerne købe rulleskier, men jeg er nybegynder på området. Vil de fungere til at begynde med? Og hvilke er bedst at vælge? I betragtning af at priserne på alting stiger https://jyllands-posten.dk/annoncering/direkte/ECE14313655/danskerne-begyndte-at-optage-dobbelt-saa-mange-forbrugslaan-i-forhold-til-aaret-foer-paa-grund-af-prisstigninger/.

Sanne Larsen 14/01 2015 18:52

Sv: Rulleski

Hejsa
Ja....der er forskel på traditionel langrend og skøjt. Det er ikke de samme ski eller stave.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg kan varmt anbefale Snowfun i Roskilde eller Nordic Sport på Østerbro i København.
Hvis du er pø Facebook er der en del sider om Langrend, hvor du kan blive medlem af en gruppe og får mange gode svar på dine spørgsmål.

Held og lykke med projektet

Sanne

Henrik 15/01 2015 09:08

Sv: Rulleski

Tak for svar.
Jeg var i Nordic Sport i går. Der kan man prøve rulleski med instruktør gratis. Det var rigtig sjovt, men jeg er helt færdig ned i min ene hæl, som er et af mine svage punkter :-). Men helt sikkert noget der er sjovt, og helt sikkert også noget jeg vil kunne bruge som forberedelse til alpint skiløb. Jeg vil dog lige prøve det en gang mere inden jeg kaster mig ud i den helt støre investering, så jeg kan vurdere om min hæle i det hele taget kan holde til det. Jeg tænker at når man får teknikken så er det ikke så belastnende for fodleddet.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen