Hvor skal turen gå hen i uge 7 2011?

Marc Eiberg 08/04 2010 13:47

Hey,

Netop som 2010 sæsonen er ved at være færdig, skal jeg til at planlægge en gruppetur i uge 7, 2011.

Vi bliver en gruppe på mellem 10-20 stykker, meget blandet med øvede skiløbere og totalt nybegyndere.
Vi er alle i alderen 20-25.

Krav til stedet:

- Højtliggende, fornuftige sneforhold hele dagen.
- Området må ikke være for småt, der skal altså være nogle km. pister at køre rundt på med henblik på at turen er i uge 7!
- Der skal være nogle pister for nybegynderne
- Priserne skal være fornuftige (Italien/Østrig?)
- Der skal være okay muligheder for afterski, men specielt må der gerne være lidt gang i den om aftenen/natten med et par diskoer ;)

Nogle gode forslag? :)
Indtil videre har jeg selv kigget lidt Canazei, Livigno, Cervinia.
Derudover så er der Val d'Isere og Val Thorens, men hvordan er det med priser mht. spisning og barer/diskotek?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Brian Jensen 08/04 2010 18:31

Sv: Hvor skal turen gå hen i uge 7 2011?

Hey Marc

Har lige været i Canazei i uge 10, perfekt sne, sol alle dage undtagen 1, lidt koldt de første par dage men det gjore sneen helt perfekt.
Området skal opleves og en Sella Ronda på 42 km kan anbefales. Stort og sammenhængende og det er en fordel i uge 7.
Livigno er vist mere til familier , var der i 2008. Endnu bedre vejr end i år men området er ikke så stort men dog ganske fint for den "danske" skiløber.
Frankrig er generalt lidt dyrere og deres skiskoler er ikke 5 potter p.. værd.

Marc Eiberg 09/04 2010 14:13

Sv: Hvor skal turen gå hen i uge 7 2011?

Har selv været i Canazei i 2008 og i år, begge gange i påsken... Der har bare ikke været så meget knald på nattelivet dernede.
Grunden til jeg skrev til Canazei på, var for at høre om det var anderledes i uge 7.
Men klart, Canazei er et kanon fedt område!

Hvor meget dyrere er Frankrig? Lad os få priser på en fadøl og priserne på en omgang spaghetti kødsovs :D

Asbjørn Nissen 01/07 2010 10:26

Sv: Hvor skal turen gå hen i uge 7 2011?

Hej du har udvalgt et par forskellige destinationer
Cervinia er den dyreste af dine valgte destinationer. Det er en af de dyreste destinationer jeg har besøgt. Ikke fordi øl er meget dyrere, men stort set alt andet er dyrt. Havde personligt troet Zermatt, som ligger i samme område var dyrere, men jeg blev klogere.
Val d´Isère er dyrt Især med boligforhold Ved ikke om øl og lignende er dyrere end så mange andre steder. Desto større destination desto dyrere er barerne. Det betyder mere for priserne end landet de ligger i. F.eks. er øl billige på en destination som Maria Alm. Tilbage til Val ´Isére. Der er mange fede barer og diskoteker. Området er super stejlt omkring Val d’Isére by det bliver dog fladere desto længere væk fra byen man kommer omkring Tignes er det generelt fladt, som en pandekage der er et par enkelte stejle piste i Tignes, men generelt er det lidt fladt. Desværre er Val d´Isére by ikke en begynder destination i mine øjne har man begynder med bør man bo i Tignes, mens er der ingen begyndere med bør man bo i Val d´Isére.
Sammen med ST. Anton, Val Thorens, Cervinia, Sölden og Chamonix en af de europæiske destinationer man bør have besøgt på et tidspunkt.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen