Jørgen Poulsen 30/08 2017 22:13

Hej. Jeg søger gode råd om områderne i Zillertal. Vi skal på herretur og har mange ugers ski erfaring. Hvor er det mest fordelagtigt at bo?
Jeg tænker på Gerlos da det ligger højt og er centralt i dalen. Kan man køre til Gerlos i egen bil og er der noget ok afterski?
Måske har I helt andre forslag. Og evt. et pensionat I kan anbefale

På forhånd tak
Vh. Poulsenski.dk

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Kurt Larsen 31/08 2017 07:28

Sv: Zillertal

Hej Jørgen
Jeg foretrækker at bo i Mayrhofen, fordi man så er tæt på alle skiområderne i Zillertal. Bor i Gerlos er det som du skriver midt i Zillertal Arena, men dermed også langt til de andre områder. Mayrhofen ligger også tæt på Hintertux hvor vejret tit er godt når det er dårligt de andre steder. Mayrhofen har afterski og mit favorit sted heder Am Brücke som ligger midt mellem de 2 lifter som går op til hvert sit skiområde.
Mvh
Kurt

Brian Lund 01/09 2017 13:42

Sv: Zillertal

Gerlos er reelt ikke ret centralt i forhold til de andre områder i Zillertal, så bør du i stedet vælge Zell eller Mayrhofen. Gerlos ligger faktisk ikke i Zillertal men en side-dal og for at komme til/fra Gerlos skal du med nogle snørkelveje op af bjerget og det tager nok 25 minutter eller mere bare at komme op og ned fra Zillertal i bil og så skal du først derfra og videre. Til Hintertux vil jeg skyde på du måske endda skal bruge en hel time fra Gerlos.

Til gengæld ligger Gerlos lige midt i Zillertal arena og det kan være en fordel hvis man gerne vil være meget i sit "eget" område. Men hvis du gerne vil prøve de andre områder (Fügen, Hochfügen, Mayrhofen og Hintertux) så ville jeg vælge at bo i Zell eller Mayrhofen i stedet.

Det bedste afterski finder du i Mayrhofen, Zell er nummer to.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen