Wagrain Påske 2018

Kjetil Holst Norderud 25/09 2017 09:47

Er der nogen der har erfaringer med hvordan sneforholdene plejer at være i Wagrain sidst i marts?

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 25/09 2017 12:35

Sv: Wagrain Påske 2018

Jeg har ikke selv været lige præcis i Wagrain på det tidspunkt, men i andre områder i Østrig der ligger i samme højde.

Jeg vil mene der burde være rigeligt med sne og åbne pister på det tidspunkt, måske endda alt eller næsten alt åbent, dog med en vis risiko for plusgrader, tø samt våd og tung sne langt op, måske helt oppe på toppen.

Dog har du med liftkort til Wagrain adgang MANGE andre skiområder, blandt andet mulighed for gletscher skiløb, så specielt hvis i er i bil kan det give god mening at booke Wagrain og så køre lidt længere væk for at stå på ski på de varme dage, f.eks. Kitzsteinhorn cirka en times kørsel væk.

Caroline Rytter 26/09 2017 11:15

Sv: Wagrain Påske 2018

De sidste to år har sneforholdene i påsken ikke været helt optimale i området omkring Wagrain - sneen er fin om morgen, men pga at området ikke ligger særlig højt, bliver sneen hurtigt opkørt og slushy.

Jeg mener ikke det normale liftkort til SkiAmade dækker Kirsteinhorn - jo mindre du har liftkort til hele Salzburgerland. Men der er stadig mulighed for at kører til bl.a. Zauchensee, som ligger en del højere end Flachau-Wagrain-Alpendorf.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen