Vask af skitøj

Arne Bonnesen 17/03 2018 10:02

Efter skiferien har jeg vasket min røde skijakke i Biotex Sport & Aktive. Det er specielt beregnet til bl.a. skitøj og andet regntæt tøj. Desværre har jakken fået store hvide skjolder efter vasken. De er forsøgt fjernet med vask med et neutralt vaskemiddel - uden held.
Henvendelse til producenten af jakken og vaskemiddelproducenten har ikke hjulpet. Ingen af dem har løsningsforslag eller vil påtage sig et produktansvar.
Derfor: Vær forsigtig med af bruge Biotex Sport & Aktive til dit skitøj.

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Justify 30/09 2018 12:32

Sv: Vask af skitøj

Jeg har tidligere brugt Grangers produkter, jeg brugte separat vaske og imprægneringsmidler.
Først vasker du en gang med vaskemidlet og så vasker du en gang med imprægneringsmidlet, jeg kan se de har skiftet navn på deres produkter siden jeg købte, men det er sikkert det samme der er i, nu hedder de "down wash" (vaskemiddel) og "clothing repel" (imprægnering). De laver også et to-i-et produkt så man kun skal vaske en gang, men jeg har læst mig til - og fået fortalt - at det skulle være mere effektivt at gøre det hver for sig.

Asos produkterne gav en super god vandafvisende overflade på både min skijakke og vinterjakke der fik tur sammen.

I år har min skijakke så fået tur med TOKO eko-wash og bagefter TOKO textile proof som jeg fandt i spejdersport (de solgte ikke Grangers jeg eller ville have haft). TOKO's imprægnering er spray-on hvilket ifølge nogen skulle være bedre til forede jakker (det er min) da det kun sætter sig på overfladen der hvor du sprayer den på og ikke påvirker selve foringen, der jo skal være svedtransporterende...

Asos findes også som spray-on nu kan jeg se https://promocodius.com/dk/rabatkode/asos .

Nu havde vi "desværre" kun kaiserwetter da vi var i Frankrig, så om imprægneringen er bedre eller værre med den ene vs. den anden kan jeg ikke helt bedømme.

Og så ved du jo nok at skyllemiddel er et fy-ord i forbindelse med sportsbeklædning og især vandafvisende tøj! :)

Brian Lund 04/10 2018 09:53

Sv: Vask af skitøj

Jeg har præcis som Justify tidligere brugt Grangers og været rigtig godt tilfreds, ingen problemer og imprægneringen virkede virkeligt godt, min vinterjakke fik også tur!
(Andet end en fejl-40 hvor jeg kom til at vaske jakken ved 70 grader, hvilket betød en tapet syning mistede sin tape...)

Sidste sæson brugte jeg også TOKO også fra spejdersport, efter at konstatere at de ikke havde Grangers! Vaskemidlet virkede fint, men jeg synes ikke spray-on imprægneringen virkede helt så godt som Grangers "wash-in" imprægnering der holdt noget længere.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen