Per Juul 28/12 2022 15:00

Har lige læst jeres, i øvrigt udmærkede, info vedr. tog til div. skidestinationer.
Synes lige jeg vil supplere med flg.:
Vi har i mange år, vi er bosiddende i Esbjerg, taget toget fra Nieböll i Tyskland til forsk. destinationer i Østrig. Vi er taget hjemmefra tidlig fredag morgen, og er så landet i den by, hvor vi har bestilt vores ferie, ca. 12 timer senere, med få togskift. Det har medført en ekstra overnatning fra fredag til lørdag, hvilket aldrig har været et problem.
For nylig så jeg så en annonce i Politiken, der reklamerede for Snälltåget......
Vi har nu, 6 personer, bestilt en retur til Bischofshofen med egen kupe, med afgang fra Kolding fredag aften 18:10 - uden skift undervejs. Hjemrejse lørdagen efter. Dvs, en hel dag ekstra på ski inden hjemrejsen. Pris knap 13.000 Sv.kr.
Der er også mulighed for påstigning i Kbh.H., Høje Tåstrup og Odense.
Jeg glæder mig til at afprøve konceptet, og skal nok følge op på rejsen, når jeg returnerer.
Tjek snalltaget.se ud for yderligere info.

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Per Juul 18/01 2023 18:08

Sv: Transport

Hej igen!
Så er jeg tilbage i DK efter en uge i Østrig!
Jeg lovede at vende tilbage i forhold til mit/vores valg af transport!
Vi havde valgt at rejse med Snälltåget fra Kolding til Bischofshofen.
Det gør jeg ikke igen.......
Jeg synes det er fantastisk at rejse med toget, men vi var uheldige med forsinkelser i både DK og Østrig. Det kan naturligvis forekomme, men kommunikationen fra Snälltåget var i forhold til hjemrejsen ikke eksisterende, hvis man altså ser bort fra en vildledende notifikation, som poppede op på min mobil umiddelbart inden vi skulle hjem.
Toget bestod af - tror jeg - de samme vogne, som blev brugt, da der stadig var noget der hed Skiløberen, og de er simpelthen for ringe.
Med mindre man er ung og ikke stiller de store krav, kan jeg altså ikke anbefale Snälltåget.

Esben Lauridsen 29/12 2022 15:30

Sv: Transport

Tak for tippet.
Jeg bor selv i Esbjerg, og har også overvejet at tage toget på skiferie. Jeg glæder mig til at høre om turen, det lyder fantastisk behageligt, og en ekstra dag på ski kan man altid bruge :-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen