tog til st. anton

Lars Welander 23/03 2007 15:45

kære forum

jeg tænkte på om der er nogen der ved om man kan tage toget direkte fra danmark til st. anton? eller om man skal skifte undervejs eller man skal med bus fra worgel?
håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak!!

med venlig hilsen lars welander

Kommentarer:
Der er i alt 13 svar i denne forumtråd.

Claus L 17/11 2007 17:19

Sv: tog til st. anton

Hvad koster sådan en retur billet til St. Anton, har hørt at det er mega dyrt + man skal betale ekstra for ski?

Martin Iversen 17/11 2007 17:55

Sv: tog til st. anton

den koster lidt over en tusse pr vej, ved ikke om det er billigere hvis du bestiller returbilletten med det samme...


jeg tror lige meget hvilket tog du stiger på, så er der ingen max grænser for bagage. jeg havde selv 3 par ski, to store kufferter, 2 par skistøvler og en rygsæk med den ene gang. Og selvom jeg stoppede al trafik fra den ene ende til den anden af toget, var der ingen der sagde noget. :)

Thorkild 23/03 2007 21:55

Sv: tog til st. anton

Man kan tage toget direkte fra DK til St. Anton Centrum. Så det er absolut er perfekt transport middel til St. Anton.

Thorkild

Karl Erik 18/11 2007 17:23

Sv: tog til st. anton

Hej
Der var en der bad om en hjemmeside til at finde tog til St. Anton.
Det er sådan, at en hver togafgang, der går gennem Tyskland kan findes på db.de
Du skal bare skrive f.eks. aarhus og St. Anton, så skal du lige vælge St. Anton im Arlberg, hvis det er den og fortælle hvor gammel du er - så har du afgangen med tider, skiftesteder med spor osv
VH

Hanssc 27/08 2015 21:27

Sv: tog til st. anton

Nogen der har nyere erfaringer med tog til St. Anton. Synes det kunne være smart når nu der går tog telt til destinationen. Evt. nogen der ved hvordan man finder rutenplan, priser og booker tog med sovekabiner på db.de? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det.

Hanssc 27/08 2015 21:30

Sv: tog til st. anton

Kan finde almindelige billetter mellem Flensborg og St. Anton til alt mellem 39 og 160EUR/vej. De fleste af afgangene, kan man ikke se pris på.

Brian Lund 31/08 2015 10:05

Sv: tog til st. anton

Bestil på nettet ved DB (Deutsche Bahn) i stedet for ved DSB!
http://www.bahn.de

Jeg har i en periode taget toget i Tyskland/Østrig flere gange og det er altid meget billigere igennem DB end DSB.
Jeg har set billetter fra Flensborg til München for helt ned til 29 EUR per vej og jeg tror det var til Østrig for 39 EUR per vej! Desværre passede det bare altid meget dårligt med mine planer, men jeg har da været retur Flensborg - München for omkring 100 EUR.

De billigste afgange er altid meget tidligt om morgenen eller meget sent om aftenen og så måske på en hverdag i stedet for en weekend. De billigste afgange har i øvrigt typisk også flere skift end de dyre.

På DB's side kan du når du søger på afgange også altid se skift undervejs og så videre.

Hanssc 31/08 2015 12:38

Sv: tog til st. anton

Tak for svar! Søger ikke via DSB, men via db.de eller bahn.de, som er den samme. Kan godt finde priser på enkelte ruter. Men de fleste kommer den ikke op med pris på. Mulighed for at tilvælge sovekabine bliver først synlig i sidste del af bookingprocduren og i de fleste tilfælde er det ikke muligt. Er der ikke en mulighed for at starte med få et overblik over hvornår der køres med sovekabiner? Ved du hvilke togkoder (EC, ICE, RB, REX, IC, RJ osv.), der indikerer, at der er mulighed for sovekabine? Desværre kan man ikke booke ret lang ud i fremtiden.

Brian Lund 31/08 2015 13:30

Sv: tog til st. anton

Tror kun du kan se priser de næste 2-3 mdr frem cirka, desværre! Det problem har jeg nemlig også haft...

Angående sovepladser ved jeg ikke noget nærmere, jeg har aldrig synes det har været aktuelt da jeg altid har rejst i dagtimerne og altid har skullet skifte efter max 4-5 timer alligevel. Jeg tror det eneste tog du kan regne helt sikkert med har sovepladser er CNL (City Night Line), der går et fra Hamborg mod München kl 21:20 ank 07:27 (CNL 487).

Bemærk DB også har en vinterkøreplan ligesom DSB, så tiderne ændrer sig muligvis til vinter!

CNL - City Night Line, få stop, lange ruter, sovepladser
ICE - InterCity Express, tyskernes lyntog der kun stopper i de største byer.
IC - InterCity, lidt flere stop end ICE
EC - Euro City, som IC eller ICE men kører også til byer i udlandet
RB - Regional Bahn, altså "bumletoget", typisk mange stop
RE/REX - Regional Express, lidt som RB, men med færre stop
RJ - RailJet, kender jeg ikke, men jeg kan google at det tilhører de Østrigske baner og er et lyntog lidt ala ICE/EC, det kører München - Budapest via. Østrig

Hanssc 31/08 2015 16:30

Sv: tog til st. anton

Tak! Godt at kende koden CNL, da koderne kommer frem noget tidligere i søgeprocessen. Normalt på de korte ture, da lejer vi en bil i Flensborg og kører natten igennem, så vi er fremme lidt før lifterne åbner. Hjemtur efter liftenes lukketid. På den måde, sparer vi lidt på overnatninger og feriedage. Men et tog der ankommer i St. Anton lidt inden lifterne åbner kunne også være en mulighed

Kasper H 15/11 2007 20:21

Sv: tog til st. anton

har du en hjemmeside til det har goooglet det, uden held

Alexander Christiansen 16/11 2007 10:58

Sv: tog til st. anton

Vedr. tog afgange fra Danmark - er det muligt.
Har selv lige bestilt billet til St. Anton fra Fredericia af.

5 stop bliver det dog og 20 timers rejse, men du havner i hvert fald i Stanton! :)

Havde heller ikke selv held med at tjekke det på nettet, men gav DSB et kald og fik derfra svar :)

Tager du på sæson? Vi er i hvert fald 3 boys der smutter afsted for sæsonen!

Martin Iversen 16/11 2007 14:57

Sv: tog til st. anton

hey hej!

nu var jeg så heldig, selv at være den tur igennem 6-8 gange sidste år. Og hvis ikke togene er afskaffet så burde der køre nattog fra københavn til munchen næsten hver dag. dvs man stiger på om aftenen og lander i munchen om morgenen. og for mit vedkommende var der kun skift i insbruck tilbage, og de er om dagen (hvor det er lyst) :)
og toget det stopper jo som sagt i st. anton. herligt.
men de ruter ned gennem europa, var jeg heller ikke heldig at finde på nettet, så jeg anbefaler at ringe til dsb.

go tur til jer alle sammen, vi ses dernede :)

h martin iversen

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen