Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

André ørbæk Bertelsen 16/05 2022 15:45

Vi er en lille gruppe 4-6 personer som tager på skitur i uge 4 næste år.
Vi har besluttet det skal være Østrig (kør-selv), men vi ved ikke hvor. Vi har tidligere været i zell-am-see og kaprun begge steder er gode, men vi vil gerne prøve noget nyt.

Vi er en blanding af let-øvet (rød uden de store problemer) og folk som tager off-pist for at finde pudder.
Jeg har kigget på Ischgl og Sölden, mest på grund af at de ligger højt og jeg har en ide om det hjælper med sne sikkerheden.
Et par øl i hyggelig atmosfæren er bonus, men skiområdet/lift/sne er det primære fokus. Uge 4 er valgt fordi den rammer udenfor de fleste skoleferier i tyskland/østrig/frankrig.

Vi regner med at leje en lejlighed og lave det meste mad "hjemme", så prisen på at spise ude betyder ikke det store.

Tak for indput

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jasenko Elezovic 17/12 2022 22:21

Sv: Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

Helt enige med Flemming om at Serfaus-Fiss-Ladis er et ganske fint område, men der findes tilsvarende langt bedre i Østrig og det med at ingen danske selskaber arrangere ture er ikke rigtigt.

Men beslutter i jer for at tage af sted, så vil jeg blot informere om at man skal lede lidt efter de gode områder og så snyd ikke jer for aftenskiløb især Fiss løjpen synes jeg var fed :)

Alternativer med jeres ønsker efter niveau så kunne Saalbach være en god mulighed eller “en lille øjensten” som desværre ikke længere er uopdaget af Danske rejsebureauer Obertauern - ligger meget snesikkert :)

God rejselyst

Kurt Larsen 17/05 2022 12:43

Sv: Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

Hej Andree
Jeg er stor fan af Zillertal. 3 - 4 fornuftige skiområder + et par små mere i samme dal. Hvis I har bil med, er det meget nemt at komme rundt og der er store gratis parkeringspladser ved lifterne. I Zillertal er skiløbet op til ca. 2500 meter + Hintertux (Ca. 3200) det meste skiløb mellem 1500 - 2500 meter så sner er gen. god og det kan løbes i bund, de fleste steder dog på sorte pister.
Prøv at kigge på Chalets Hotter i Zell. her bor man i gode lejligheder lige ved liften og afterski i næsten samme bygning, Sunweb har lejlighederne i DK, men vær obs på priser hvis i ændre bestilling via dem. Gen. er Zillertal ligeledes billig især i forhold til Ischgl, Sölden mf.
Mvh
Kurt

André ørbæk Bertelsen 06/07 2022 10:30

Sv: Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

Hej Kurt, tak for svar, jeg har kigget lidt rundt på andre steder og ja zillertal er noget billigere end de andre steder. Ved du hvor godt er området forbundet med f.eks bus/tog? (det kunne jo være man ville have en øl inden man skulle hjem).

Kurt Larsen 07/07 2022 07:58

Sv: Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

Hej
Der er en tog fra starten af Zillertal til Mayrhofen. Det er dog kun Kaltanbach hvor der er gåafstand fra togstation til lifterne. I Zell og Mayrhofen skal man så med bus. Der går skibusser mellem de forskellige lift stationer. Tror det bedste originale afterski er Am Brücke i Mayrhofen (ligger mellem de to dalstationer Ahornbahn og Penkenbahn). For de yngre er der Ice-bar (tror jeg den heder) lige ved Penkenbahn.
Mvh
Kurt

Flemming Duelund 04/08 2022 21:27

Sv: Skitur uge 4 2023 - til Østrig, men hvor i Østrig?

Hej.
jeg har sammen med en gruppe på ca. 25 de sidste 6 år været på et fantastisk skisports sted som ingen danske udbydere af skirejser har med. Stedet er bygget op omkring tre byer
Serfraus Fiss Ladis her er der skiløb for alle og ikke mindst er der nogle helt fantastiske områder for børn samtidig er det så stort at man i løbet af dagen alt efter sol og vind kan finde nedfarter hvor vejret er perfekt.Der er mage pensionater og store huse man kan leje og der er mange steder at få slukket tørsten efter en god dag på ski, så her kan man kun få en god skiferie.
MVH Flemming

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen