skiferie i uge 15 (påske 2020)

Brian Clausen 07/10 2019 11:47

Hej. vi er en lille famillie på 3 der overvejer at udnytte vores lange påske til en ekstra ski ferie.

men jeg er meget usikker på hvor vi skal tage hen. Vi vil gerne til østrig omkring zillertal området, da det er nemt at køre til. Men er bange for sne sikkerheden,

Vi vil gerne køre selv så derfor er frankrig og Italien udelukket :(.

nogen der deler ud af deres evt. erfaringer? områder, destinationer, sne osv osv i påsken (uge 15)

tak på forhånd :)

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Henrik D Petersen 28/10 2019 11:44

Sv: skiferie i uge 15 (påske 2020)

Hej Kurt
De sidste 5 år jeg har været i Zillertal i påsken . Zell am ziller cerlos og konigsleiten
Har der været sne nok oppe , Men dal løb til Zell er som regel ikke muligt på det tidspunkt

Mvh
Henrik

Brian Clausen 07/10 2019 15:45

Sv: skiferie i uge 15 (påske 2020)

jeg syntes at kan læse Königsleiten ligger i 1600 meters højde og er det højste i området. Ville det være en mulighed i uge 15? skiløb ligger 2000+ meter.

Meget gerne hvis nogen har erfaring om området :)

Kurt Larsen 08/10 2019 07:10

Sv: skiferie i uge 15 (påske 2020)

Hej Brian
Det er altid svært at spå om vejret, men jeg tror Ziller tal er OK. Der er jo altid gletsjeren Hintertux i baghånden, som dog nok bliver overrendt hvis der er dårligt sneføre i resten af dalen. Ellers ligger skiløbet i både Kaltenbach, Zell Am Ziller og Mayerhofen, hvis man ser bort fra nederste kabinelift i ca. 1500 - 2500 meter. Så jeg tror bare der er op og ned med gondolen og så er der masser af godt skiløb. Königsleiten ligger som du skriver højt, men der langt til de andre skiområder i Zillertal

Mvh
Kurt

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen