Flemming Duelund 05/08 2019 23:52

Hej.
Efter 23 år vender vi tilbage for at prøve Hafjell med nu voksne børn og en noget ældre far :)
Vi har været i Østrig de sidste 3 år og det er godt nu har jeg læst mange indlæg og anmeldelser og forstå ikke alle de forskellige opfattelser af Hafjell skicenter.Finders der ikke nogen som har fakta om hafjell eks.v. står der længste nedfart er lige fra 2.8 km til 7.5 km. Åbningstider er også forskellige og hvornår der er aftenløb er også svært at finde ud af. mange skriver der ofte er meget likket grundet træning men det bør da fremgå af info eller ??.Så ved nogen hvor man kan få oplysninger der passer ??? MVH Flemming

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Nina 12/09 2019 11:44

Sv: Hafjell

Vi har været i Hafjell de sidste 2 år. Det er et skønt sted, især sidst på sæsonen. Begge vores ture har været i høj solskin, med få minus grader og fin sne – sidste år var det dog ret blæsende.

Vi har ikke oplevet lukkede pister for træning. Jeg ved ikke om de holder lukket på bestemt tidspunkter.
Der er aftenski tirsdage og torsdage det meste af januar til marts måned. Der er 4 lifter som har åben til aftenkøring. Vi har dog ikke brugt aftenski, da vi har boet for højt op af bjerget til at vi kunne stå på ski hjem.

Der er god afvekslende skiterræn og mulighed for relativ lange nedfarter (norske forhold – ikke østrigske) . Jeg ved ikke hvad den længste tur er på, min gps har dog registreret ture på ca 6 km.

Carina 09/10 2019 18:36

Sv: Hafjell

Hej Flemming vi har været rigtig mange gange på Hafjell pga. familie i Lillehammer. Vi synes stadigvæk at det er et super dejligt område som hele tiden udvikler sig. Det er ikke et kæmpe område og man får hurtigt kørt pisterne igennem hvis man er øvet. Men pisterne er meget variedede og kan sagtens køres flere gange ;-) Længden på turen ned afgøres om du kører grøn, blå, rød eller lidt sort. Tager du grøn og blå hele vejen ned er turen fra toppen og ned i bunden ca. 7 km. mener jeg. Tager man så noget af turen på rød, så bliver den kortere osv. Alle pisterne ender næsten lige ved siden af hinanden i bunden, så selvom en kører blå så kan en anden køre rød og I mødes i bunden. Sidste år kom der en ny stolelift som går fra gondolen og til toppen. For at komme helt til toppen tidligere så skulle man enten med en t-lift eller en meeeeget langsom stolelift. Mht. lukkede pister så er det kun den ene side af den røde 1D som og den sorte 8´er som kører ned i 1D. Enkelte gange har der været trænning på den røde 6´er også. Men ofte kan man køre i den ene side. Vi synes ikke det har været et problem og det er kun få gange der har været trænning mens vi har været der. Vejr mæssigt har vi kun oplevet virkelig kolde minusgrader 2 gange ud af de ca 14 gange vi har besøgt Hafjell. Ellers ligger Hafjell så man har solen i ansigten :-) og sneen er altid bedre end sydpå, da det er meget sjældent at der er fyldt med isede pletter som vi har oplevet masser af gange sydpå. Husk at liftkortet også gælder til Kvittfjell og Skeikampen.

Flemming Duelund 09/10 2019 20:14

Sv: Hafjell

Hej Carina. Tak for et godt svar og jeg / vi glæder os til at opleve Hefjell igen og så med vores første barnebarn på 4 år . Det er bare mange år siden vi var der og derfor skrev jeg nogle ?? direkte til hafjell skicenter men får ikke nogen svar fra dem og læser man anmeldelser om hafjell er der mange meninger så jeg søgte blot lidt fakta og tak for det, vi glæder os og i uge 3 går turen til Fiss - Serfraus - Ladis i østrig som er et fantastisk sted :) God vinter .

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen