Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Ole Faartoft 29/01 2008 22:53

Hejsa

Vi skal for første gang sydpå på ski efter et par år i Norge. Vi skal til Annaberg/Dachstein West som ligger lidt syd for Salzburg.

Vi er lidt i tvivl om hvad vi kan forvente af trafik, nu når vi har valgt at tage afsted i uge 7. Vi regner med at køre fra Midtjylland sidst på eftermiddagen fredag den 1/2 2008 og kører så ellers kun med pauser for at tanke og skifte chauffør, så vi kan sove på skift.

Vi har kørt vejen mange gange på sommerferie til Italien og det har altid været senere end industriferien, så vi har (7-9-13) aldrig siddet rigtigt i kø. Maks. ½ time med lav hastighed.

Hvad kan vi forvente af trafik når vi rammer sydtyskland/Østrig lørdag morgen/formiddag?

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Ivan Rafn 29/01 2008 23:15

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Bare lige til din orientering, så er 1/2 fredagen før uge 6!

2/2 tror jeg ikke du får nogle problemer, men hvis du mener 9/2 (lørdagen før uge 7), så skal du ikke ramme München senere end kl 07:00, for på det tidspunkt starter køen, og den kan være lang, rigtig lang.

Sidste år kørte jeg fra Kokkedal til Hopfgarten (ligger lige når man kommer ind i Østrig, i starten af A9) på præcis 12 timer. Det var (endda) i uge 7, og jeg startede hjemmefra kl 07:00, kørte via Gedser Rostock, Berlin osv..

Januno 30/01 2008 08:25

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Vi var i Mayrhofen - Zillertal i uge 2 i år.
Vi kørte fra Odense kl. 20 fredag aften, og var fremme kl. 07 lørdag morgen. Vi kørte ikke mere max 130 km/t, og mødte ikke nævneværdig trafik.
Hvis du kører hjemmefra sidst på eftermiddagen, tror jeg dit største trafikale problem blive omkring Hamburg. Der vil du jo så være 19 tiden.
München har du passeret inden der er de store køer.
Rigtig god tur (skal selv afsted igen i uge 11)

Mvh
Jan

Søren 30/01 2008 08:36

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Jeg kørte for et par år siden i uge 7 fra København via Gedser-Rostock, og så over München til Schladming i Østrig. Afgang fra København fredag ca. kl. 18.

Vi var lidt uheldige med vejret, og "ramte" først München lørdag morgen kl. 6.30 - og for fy for den da. Kø, kø, kø, og atter kø. Vi var først i Schladming kl. 14.

Så jeg vil mene man skal forbi München ved 6-tiden om morgenen for at være nogenlunde sikker på ikke at skulle sidde i kø.

Jakob Pedersen 30/01 2008 10:53

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Jeg kørte for 2 år siden til Kitzbuhlen i samme uge som du skal afsted. Vi kørte fra Odense fredag kl 1800 og var fremme lørdag kl 0630. Eneste problem omkring Munchen var et stort snefald, ingen trafik overhovedet, og det var omkring kl 0400 lørdag.
God tur

Irene 30/01 2008 21:48

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Hej !

Vi kører hvert år afsted om fredagen op til uge 7 omkring kl. 21.00 fra grænsen og vi har aldrig haft problemer med kø, da vi er nået forbi München når kødannelserne starter. Og vi kører "stille og roligt" med ca. 130 hele vejen.
God tur.

Irene

Peter Troelsen 31/01 2008 09:24

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Jeg har skrevet lidt om min rute til Zell am See her: http://skisport.dk/forum/31457/

Turen til Annaberg er lignende - man skal blot fortsætte på A8 til Salzburg (husk at købe en 10 dages vignette på en tankstation inden Østrig). Fortsæt fra Salzburg mod syd ad A10, og kør fra A10 ved Kuchl mod Abtenau og følg skiltene mod Annaberg.

Jeg var i Annaberg i julen.

Hvis du sørger for at ramme München omkring kl 0600, kan du være fremme i Annaberg kl 0900 (de sidste 40 km er på mindre veje).

Jeg håber det ovenstående kan hjælpe lidt. Skriv endeligt, hvis du har andre spørgsmål om området. Vi boede i hytteområdet Alpendorf.

Lars Rex 31/01 2008 13:32

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Prøv at gå ind på www.adac.dk/verkehr - der er masser af informationer om kø, trafik osv. i Tyskland - et rigtig godt værktøj til dem der skal køre gennem Tyskland - hvor trafik billedet kan skifte inden for minutter.

God tur og god skiferie - skal selv afsted i uge 10 (med bus) til St. Johan/Alpendorf.

Ole Faartoft 29/01 2008 22:55

Sv: Forventet køretid til Østrig med afgang DK i bil fredag aften den 1/2 2008

Undskyld. Jeg er lige en uge for tidlig ude med datoerne.

Det er selvfølgelig med afgang fra midtjylland fredag den 8/2 2008.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen