Erfaringer med Sunweb

Jock Iuel 03/12 2015 16:24

Overvejer at bestille rejse til Avoriaz hos Sunweb med bus, kan se de er noget billigere "end de andre"! Men hvordan er deres service i forhold til andre selskaber? Og hvad med busserne - er de ok, eller er det noget skod?
Hører gerne erfaringer fra andre ligesindede :o)

/Jock Iuel

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Daniel Morell 04/12 2015 14:41

Sv: Erfaringer med Sunweb

Jeg har brugt dem en del, men kun kør selv, der har aldrig været noget, og altid mobilnummer til behjælpelig guide på destination ..

Nicole 05/12 2015 15:48

Sv: Erfaringer med Sunweb

By the way Line, Thinggaard samarbejder ikke med Sunweb i år, så du kan roligt rejse med dem igen :-)

Jock Iuel 08/12 2015 22:59

Sv: Erfaringer med Sunweb

Ja, sjovt nok valgte jeg så Thinggaard i år, når nu Trier ikke er blandt os mere. Slopetrotter gad ikke svare på min forespørgsel og Nortlander var dyrere. Men med god behandling af kunderne kommer man langt - tak Tobias ;o)
Næste år bliver det dog en gør-det-selv - tur.... gode venner har overbevist mig om, at det er på tide, når man kender destinationen som sin egen bukselomme!

Nicole 09/12 2015 09:05

Sv: Erfaringer med Sunweb

Ja, han er god, ham Tobias ;-)
Godt du fandt en løsning (læs: godt du fandt en løsning udenom Sunweb). Sjældent er der noget særligt at spare på at arrangere selv (selvfølgelig afhængigt af destinationen og ens kendskaber til små luskede pensioner og chaleter). Jeg synes bare tit det er nemmere, hurtigere og mere effektivt at rejse med et bureau, da de jo sørger for nøgler, liftkort og generelt hjælper hvis der er brug for det, men det er jo smag og behag.

Uffe P 09/12 2015 10:28

Sv: Erfaringer med Sunweb

Jeg er ikke helt sikker på, at det var Sunweb, som stod for busarrangementet, men derimod Centrumbusser. Jeg var på en sådan bustur gennem Trierski, hvor der også var kunder med fra Sunweb. Der var absolut ikke styr på noget som helst i dette busselskab. Jeg skulle til Ølby, men blev sat af i Kolding og fik besked af direktøren for Centrumbusser, at det var mit eget problem at komme til Ølby og kunne da bare tage et tog, da han ikke ville betale en taxa. Heldigvis fik jeg fat i Trierski, som fik klaret tingene, men aldrig mere med Centrumbus.De er heldigvis for nye skirejsende gået konkurs. Fik udbetalt kompensation fra Trier. Kan oplyse, at Thinggaard nu kører med Egons Busser

Line 09/12 2015 11:28

Sv: Erfaringer med Sunweb

Det skal siges at der også var mange andre små ting under vejs på ferien med thingaard, transporten var bare den kæmpe snebold der fik det hele til at flyde over. Og guiderne blev med at sige at det ikke var dem men sunweb, for at være helt ærlig kan jeg ik se at det skal være e. "Undskyldning" jeg har købt en rejse ved thingaard, hvor de så har deres produkter fra kan vel ik være mit problem. Skal siges at jeg selv har arbejdet flere år i skibranchen både på destination og kontor så har stor forståelse for problemer der ka opstå. Men rejsen med thingaard var så ligegyldig. Jeg havde ellers glædet mig til at prøve thingaard, men nej nej ik igen :-) MEN nu gik spørgsmålet jo ik på thingaard men sunweb, og som sagt, vores oplevelse med thingaard var slet ik særligt god, men at høre sunweb gæsternes oplevelser gjorde helt pludselig thingaard en del bedre! Men de har jo rigtigt billige rejser, så hvis man kan klare lidt kaos og evt at få noget andet end det man har booket, go for it!

Fnuller 14/12 2015 22:08

Sv: Erfaringer med Sunweb

Nu har jeg rejst med Sunweb 4 gange til forskellig destinationer og vil gerne komme med mit syn på det.
Ja man får hvad man betaler for og der er Sunweb ikke en stor spiller i forhold til Danmark, så forventer man danske guider, store arrangementer med andre danskere osv så er det ikke Sunweb man skal rejse med.
Der er altid en guide til stede man kan kontakte og få hjælp af og der har altid været styr på vores indkvatering, liftkort og skileje.
ja bustransporten har ikke altid været lige organiseret og har budt på forsinkelser, men dette har været tilfældet for alle i samme bus om det var sunweb, trier, nortlander osv det har altid været et stort miks af arrangøre. Sunweb har hver gang ydet service når vi kom hjem med forskellige former for kompensation for forsinkelsen, hvilken ikke havde indflydelse på selv skioplevelsen.

Sunweb er for dem som gerne vil have en arrangeret rejse med transport, indkvartering liftkort/skileje, men derfra selv står for underholdningen g oplevelsen indtil man igen vender næsen hjemad.

I år går vores tur endnu engang med sunweb i uge 5 til Le Corbier, frankrig. Da vi kender området og er afsted på "kæresteferie" har vi ikke brug for alt det andet og her har vi sparet mange penge i forhold til hvad vi ellers har kunnet finde.

Line 04/12 2015 08:27

Sv: Erfaringer med Sunweb

Vi rejste sidste år med thingaard, men transporten havde thingaard booket igennem sunweb. Det var godt nok fly så måske en anden sag, men det var KÆMPE kaos, gæster blev dumpet midt om natten det forkerte sted i Frankrig, guiderne ville fra start af ikke kendes ved os thingaard gæster og var dybt uhøflige, de vidste ik noget om hvor vores hotel var i forhold til hvor vi blev sat af "og det kunne virkelig ik være deres problem", på vej hjem var bussen meget forsinket og de var ved at glemme nogle gæster. Vi kunne heldigvis ringe til thingaard 24 timers kunde service da vi kunne se at vi ikke ville nå flyet, men sunwebs kunder kunne ik nå nogen eller gå nogle svar. Vi hørte også mange forfærdelige historier fra sunweb gæsterne vi rejste med omkring hvor uorganiseret hele deres ferie havde været. Så vi ville i hvert fald ALDRIG bruge dem. Faktisk har vi valgt ikke igen at rejse med thingaard alene for de de samarbejdede med sunweb, da det hele var dybt useriøst.
Men det er jo muligt at vi bare havde en uheldig oplevelse (og alle andre i flyet)

Jens Rasmussen 04/12 2015 11:26

Sv: Erfaringer med Sunweb

Der er et ordsprog som siger; "you get what you pay for..."
Passer sikkert også en del på skiferier

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen