Bedste rute til Zell am See?

Lauenborg 19/11 2019 13:56

Hvad er den bedste rute til Zell am See ultimo december?
Hvis jeg kører af ved sidste afkørsel i Tyskland og tager Oberaud - Kössen - Lofer - Saalfelden ser det ikke ud til at jeg behøver vignette.
Eller er den vej for besværlig i forhold til ruten Kufstein - St. Johann - Leogang som jo kræver vignette for den lille stump A12 fra grænsen...?
Et alternativ er jo også Oberaud - Kössen - St. Johann - Leogang...
Er nogen af de "3-cifrede" veje 172, 176, 178, 164 etc. motortrafikveje der kræver vignette? Synes jeg husker bl.a omfartsvejen ved St. Johann som flersporet fra sidst jeg var forbi for mange år siden.

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jens 19/11 2019 18:46

Sv: Bedste rute til Zell am See?

Læser jeg dette korrekt; opslaget er lavet for at spare 9,50 euro? (Som går til at holde den høje standard af vejene i Østrig og snerydningen af samme)

Tina 19/11 2019 20:52

Sv: Bedste rute til Zell am See?

JJR .. Sådan ;-)

Lauenborg 20/11 2019 08:55

Sv: Bedste rute til Zell am See?

Der læser du forkert JJR. Jeg hælder mest til ruten over Oberaud (de fleste ruteplannere foreslår den rute) men det ser lidt ud som om den går over en del bjerge istedet for at køre i dalene.
Det er jo ikke altid at den mest oplagte rute på GPS'en er den bedste rute i virkeligheden.
Jeg køber gerne en vignette - hvis det er nødvendigt. Men det tænker jeg faktisk ikke det er med den rute - korrekt? :-)

Claus Peter Nielsen 20/11 2019 11:12

Sv: Bedste rute til Zell am See?

Hej Lauenborg !
Har kørt til Saalbach en del gange og det er principielt samme vej nordfra.
Vi kører fra motorvej ved Siegsdorf og via Inzell - Lofer og Saalfelden.
Det kræver ikke vignette og det er den vej. som anbefales på Saalbachs hjemmeside.
Vejen er OK hvis der ikke er meget sne - der er et stykke som er noget stejlt.
Jeg har oplevet stor forskel på snemængden på vejdel i Østrig og vejdel i Tyskland.
Hvis der er meget sne ville jeg måske vælge at køre på motorvej.

Lauenborg 21/11 2019 15:36

Sv: Bedste rute til Zell am See?

Hej Claus
Mange tak for super godt forslag. Det vil jeg bestemt overveje - der ser jo ud til at være fin vej næsten helt til Lofer. Så slipper man også for den hårdt trafikerede Inntal motorvej.
Den motorvej du måske vil vælge ved meget sne - er det Inntal? Eller tænker du på anden motorvej?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen