Bad Gastein

Jacob 12/03 2010 17:58

Nogen som har erfaring med Bad Gastein?
-hænger området godt sammen?
-hvordan er sværhedsgraden?

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Kentolesen 16/03 2010 17:33

Sv: Bad Gastein

Skal til Bad Gastein i uge 13 og er sku lidt bekymret for den manglende sne, for en 8 til 10 dage siden tjekkede jeg sne dybden her på sitet, den sagde ca 2 meter på toppen og idag står der 80 cm??????

Hotja 16/03 2010 21:23

Sv: Bad Gastein

Hej,

Jeg kan kun give Bjetzh ret i, hvad han siger, jeg har selv brugt en del tid i Bad Gastein.
Personligt elsker jeg stedet, men kan godt se stedets mangler. Jeg kan kun anbefale nybegyndere, som tager dertil at udnytte stedets skiskole.

Hvis i er nybegyndere, så tag i stedet en smut tur op nord på, det vil i få meget mere ud af.


....

Thomas Jensen 16/03 2010 22:37

Sv: Bad Gastein

Hej,

Jeg sidder pt. i Gastein - og vi mangler på ingen måde sne. Faktisk har vi kørt suveræn dybsne i 3 dage nu. Alle pister (undtaget fra mellemstation til bad gastein) er super. Man kører i bund uden problemer i både grosarl, dorfgastein og bad hofgastein.

vh
thomas jensen

Bjetzh 12/03 2010 21:11

Sv: Bad Gastein

Hej Jacob.

Tja, kommer vel an på så meget. jeg er i denne sæson skibums i Bad Gastein, og det har mange gode ting, men også en del dårlige..
For at tage de gode til at starte med.

Masser af pister, som for det meste hænger sammen, dov uden at Dorfgastein, Graukugel og Sportgastein.
Masser af Offpist muligheder og masser af skovkørsel
God afterskibar, Hæggbloms, Edens og i vise tilfælde Silverbullet
Masser af andre muligheder en bare skiløb med Spa vandre ture.
Rimelig i pris hvad angår Østrig.
God Park.


Dårlige ting

Byen ligger "lavt" i forhold til snesikkerhed.
Sportgastein, Graukugel og Dorfgastein ligger ikke tæt på andet end selv selv, og selv om bussen er gratis rund med et liftkort i lommen, så er det stadigvæk for dumt at toget ikke også er gratis.
Der er kun 5 bare som holder afterski
ved ikke om det er en dårlig ting eller god, at der "kun" er Night ski om Onsdagen.

Så alt efter hvad man leder efter så er det enten supergodt eller super kedeligt, hvis det bare gælder piste ræs og afterski så er Østrig ikke et dårligt sted at starte, men kan gøre billigere og mere snesikkert.
Men hvis sneen er her, SÅ ER DET BAR DEJLIGT, og Sportgastein Northside er super, men alt hvad en Freerider kunne drømme om, masser af drops, pillos, Jumps og god sne..

Sværhedsgraden er lidt alt efter hvad man køre, hvis man kun kan køre blå pister bliver man skuffet, for de hænger på ingen måde sammen, og slet ikke med nogle lifter, men kan man komme rimeligt ned af en normal rød pist og er begynder på en sort, så er det rigtig fint især på Stubnerkrogel og Angeltalen.
Sportgastein er en lille perle gemt væk i dalen, hvor man KUN SKAL TAGE HEN I GODT vejr, og er man bare en smule habil skiløber bruger man kun ½ dag der, for mere er der ikke til andet en hvis man vil udforske nord eller sydsiden, og det skal rådes til at enten overtale en lokal skibums eller en bjergguide til at følge en på vej, da der allerede i Feb. mdr. døde omkring 10 mennesker derude.

bare lige en heads up. Bad Gastein mangler Sne i denne sæson, så alle der lige tænker på at komme et smut forbi fordi de har fri her i marts/april så skal i bare vide at der stort set kun er kunstsne tilbage fra midten og ned, og alt uden for pisten er begyndt at blive grønt alt for tidligt. du skal over 1500meter før det bliver hvidt igen. pisten kan godt bruges, men ikke helt det samme som rigtig sne

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen