Afbestilling af lejlighed i Østrig

Søren Olsen 22/03 2007 14:53

Hej Vi havde bestilt lejlighed i uge 3 i Wagrain men måtte aflyse pga. syge børn desværre men nu truer Hotel ejeren med med sagsanlæg og betaling af 80 af lejlighedens pris. Er der nogen der ved hvordan praksis er her ? Nogen der har været ude for noget ligende så er jeg meget ivrig på at vide hvordan der er endt ud ? mvh Søren

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Heidi 22/03 2007 16:00

Sv: Afbestilling af lejlighed i Østrig

Du kan prøve at ringe til forbrugerstyrelsen. De har en hjemmeside, vist nok forbrug.dk. Men jeg har prøvet selv at betale for en privatejet hytte i Norge, som jeg senere bad om at få pengene retur for, fordi der bare var nul sne, da vi skulle afsted i julen. Da kontaktede jeg forbrugerstyrelsen, og fik at vide, at når det var privatejet kunne jeg kun kontakte en norsk advokat, så det ville blive alt for dyrt. Heldigvis gav ejeren frivillig mig pengene, men ellers er de tabt.
Men et sagsanlæg er jo også dyrt for ejeren i dit tilfælde, så mon ikke du skal slå koldt vand i blodet ?

Peter Aggerholm 23/03 2007 12:05

Sv: Afbestilling af lejlighed i Østrig

Måske betingelserne for afbestilling står i din lejekontrakt?
Normalt er der en vis betaling, der stiger jo senere man afbestiller, kan det passe at du har afbestilt i ugen op til uge 3?
Det er selvfølgelig surt at betale for noget, hvis man ikke får det, men omvendt er det jo derfor der findes afbestillingsforsikringer.
vh Peter

Heidi 23/03 2007 19:14

Sv: Afbestilling af lejlighed i Østrig

Det må være afgørende om du har betalt noget eller ej. Det er er betalt, tror jeg ikke du kan gøre noget ved. Men hvis du bare bliver truet af ejeren med sagsanlæg, tror jeg du kan tage det roligt, for et sagsanlæg er en dyr affære og ejeren skal have rigtig mange penge tilgode, for at det kan betale sig for ham, at pudse en advokat på dig.

Men undersøg det hellere på :

http://www.forbrug.dk/index.php?id=10215621

eller ring, som jeg gjorde :

Forbrugerrådgivning: Kontakt Hotlinen på 70 13 13 30.
Man-fre kl. 9-12 og torsdag også kl. 15-19.

Heidi 10/04 2007 20:47

Sv: Afbestilling af lejlighed i Østrig

Bare af nysgerrighed : Hvad er sagen endt med ?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen