Thomas 25/08 2004 16:21

Tag endelig ikke med østergaardenes ski og rejser!!!! Ikke hvis i er under 35 og gerne vil feste. Det er et lorte selskab, den dårligste skitur jeg nogensinde har været på! Åndsvage guider!! Har aldrig oplevet noget lignende. de skulle ha frataget deres licens!!!

Kommentarer:
Der er i alt 14 svar i denne forumtråd.

Jacob S 12/09 2004 14:23

Sv: Advarsel

Jeg har rejst med Ø'erne flere gange og har i sidste ende altid kommet hjem med gode minder. Den ene gang brød bussen sammen og vi kom 8 timer forsinket frem. Dette var dog busselskabet der taklede situationen dårligt. Ø'ernes guider mødte naturligvis op for at hente os og hjalp med at bære vores baggage, ligesom der blev sørget for aftensmad til os. Gratis. Derudover fik vi alle et gavekort fra Østergaard ski og rejser, som kunne bruges næste gang vi ville på ski. Det var oven i købet udover den kompensation som vi fik for at have mistet en skidag. I mine øjne var alt blevet ordnet på en god og tilfredsstillende måde.
Derudover ved jeg at Ø'erne altid vil tage sig tid til at tale med ders kunder hvis der er noget der ikke har været tilfredsstillende. Hvis man gør det på en saglig og fornuftig måde.

Michelle Batelaan 07/11 2008 00:37

Sv: Advarsel

Det lyder som en masse blandede gode og dårlige oplevelser. Desværre er det bare svært altid at gøre alle 100 % tilfreds, men med lidt konstruktiv kritik er det da nemmere at forholde sig til (ikk, Thomas!?)

Ej, men jeg skal være guide for Ø'erne i år, min første gang som skiguide og jeg glæder mig som en gal. Kender ikke meget til bureauet, men uanset hvad, ved jeg, at JEG er god til både at tage mig af familier og er totalt PARTY UARTIG! Så kom da gerne ned og besøg mig, jeg skal nok sørge for der bliver lidt af hvert og eftersom alle guider er mellem 19 og 23 år TVIVLER jeg på at der ikke er noget sjov i gaden ind imellem. Nej, lad os ændre på det hvis det skulle have været så slemt som du siger :) Jeg tager gerne et ekstra shot OG står fit for fight næste morgen til en fed dag på ski.

Nikolaj 25/08 2004 17:32

Sv: Advarsel

Ski-Xtreme er heller ikke de bedste, med mindre man gerne vil have skæld ud af chaufførerne uden grund, har lyst til at skifte bus 3 gange på vejen hjem, har lyst til at tilbringe en halv nat på en rasteplads for at vente på tilfældige busser og så igen sidde ved den danske grænse og vente på en sidste bus, så man kunne komme hjem!

Udemærket selskab, men de havde ik styr på transporten af deres gæster!

Rasmus 25/08 2004 18:17

Sv: Advarsel

Thomas>> Jeg har selv rejst nogle gange med Ø´erne. Og jeg mener egentlig ikke din kritik holder. Men nej, det er nok ikke det selskab man skal vælge, hvis man vil feste på værelserne, genere andre gæster osv. Men kan man tilgengæld godt lide at have det hyggeligt, kan man finde ud af at opføre sig anstændigt over for andre og bo på nogle af de bedste lokationer, så mener jeg ikke man bliver skuffet over Ø´erne.
Men hvorfor er det, at du mener at det er et lorte selskab? Hvad er du blevet udsat for, som var så uretfærdig?

/Rasmus

csiszar 26/08 2004 14:25

Sv: Advarsel

Yo thomas
jeg vil da også godt vide hvad Ø'erne har gjordt der er så dårligt!!!??!?!?!?

csiszar

Torben 26/08 2004 21:29

Sv: Advarsel

Hej

Jeg har nu ikke oplevet noget dårligt med "parkeringsvagterne" :-)

/Torben

Jesper 31/08 2004 13:03

Sv: Advarsel

Desværre er det sådan at alle - også dig, Thomas - frit kan sprede deres meninger på internettet. Egentlig burde nogle fratages muligheden for komme med så intetsigende, ensidig, subjektiv (Det er det modsatte af objektiv) kritik.
Det gælder f.eks. dig!
Jeg mener at Ø'erne hører til blandt de bedste.
Der er bare ikke nok plads til hér at fremhæve de positive sider.

Martin Langdahl 31/08 2004 17:30

Sv: Advarsel

´Jeg kan på ingen måde forstå din kritik, jeg har selv kun været afsted med dem og Højmark, hvor Højmark havde nogle uansvarlige guide havde ø'erne nogle man kunne være bekendt, jeg er selv 18 år, og havde den fedeste skioplevelse nogensinde med dem.

Lise 31/08 2004 19:40

Sv: Advarsel

Hej!

Jeg kan kun være ening med dig Martin.. Var selv med Højmark sidste år, og var slet ikk begejstret for deres guider på hotellerne..

De levede slet ik op til mine forventninger...Det var vi flere der synes på de udleverede spørgeskemaer..
Det var ligsom om dee var mere interesseret i sig selv og sine venner og ikke gæsterne, som de var ansat til at tage sig af. dog skal det lig siges at nogle gjorde deres arbejde rigtig godt, mens nogle bestemt ik gjorde!

Lena 18/07 2008 21:16

Sv: Advarsel

Der er altid dårlige og gode sider ved et firma. Jeg har selv arbejdet som ekstra guide for Ø'erne og har også rejst med dem 1 gang. Ingen af gangene kunne de tilfredsstille mine behov, så for mit vedkommen vil jeg kun købe skiferie hos dem hvis det er en "kør selv ferie", og vil aldrig komme til at gøre brug af deres guide service 8ikke at guider er nogle uduelige nogle, det svinger jo fra sted til sted og år til år.

Kort fortalt så var problemet da jeg var guide at vi 3 dage inden gæsterne kom ikke vidste hvor i Zillertal dalen vi guider skulle være (kræver lidt lokal kendskab og styr på tingene for at modtage gæster). Der ud over vidste vi ikke hvor gæsterne skulle indlogeres da de ankom til dalen (der kom også kun 700 af slagsen). Ø'ernes egne gæster røg sammen med bundtet som havde bestilt igennem ungferie (Ø'erne havde med alt det praktiske at gøre og det var dem der havde ansat os). Det gav problemer da deres egne gæster fik en luset behandling og på trods af de havde bestilt et bestemt guesthouse var de ikke sikret dette logi (ordre til os fra de højre magter på kontoret i DK). Lokalbefolkningen anede ikke der ville komme så mange gæster (giver problemer med udsolgte ting i butikker, for få skibusser, ikke ski nok i udlejningen osv). Og sådan kørte hele ugen med alle deres arrangementer. Sikke et helved. Alle os ekstra guider truede med at gå hjem, men ville heller ikke lade gæster og de faste guider i stikken.

Hvad angår vores egen rejse. Så var det en forlænget weekend tur til Wagrain. Skulle have været med bus, men pga for få der skulle afsted blev vi "opgraderet" til tog. Dette er dog ikke opgradering i vores øjne. Skulle skifte flere gange undervejs, der var ventetid på 2-3 timer, en gang var der kun få minutter mellem 2 toge så skulle løbe fra en perron til en anden med ski, støvler, taske og håndbagage. Der ud over betød turen med tog at vi kom ½ dag senere på ski end vi ville have gjort med bus. Og en ½ dag er meget når man kun har 4 dage på ski. Vi fik ingen kompentation for denne rejse, ikke engang en øl til afterski kunne det blive til.

Søren 07/09 2004 03:10

Sv: Advarsel

Jeg har godt nok også haft en super dårlig oplevelse med Ø´erne. Turen gik til Canazei i påsken. Jeg var afsted med en gruppe på 5. Vi havde mødt to skibumser dernede og de var også med bussen hjem. De havde noget sprut og så drak 3 af os 5 sig godt stive sammen med de to bumser. Det resulterede i, at vi alle 5, plus de to skibumser, som havde arbejdet for selskabet hele sæsonen, blev smidt af bussen på en eller andet rasteplads i nærheden af Munchen. Da vi spurgte hvorfor Michael og Ellen som havde hhv. lavet bograpport og hørt discman hele vejen skulle smides af bussen, svarede de "udemærkede" guider fra Ø'erne, at de jo hørte til i gruppen og burde have stoppet de andre. De kom desuden med en masse andre forklaringer, men ingen af dem holdt vand. senere skrev Ellen et klagebrev til dem. Men de afviste det fuldstændig. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Thomas har været udsat for, men hvis det er noget lignende, så forstår jeg godt hans vrede. Men det var godt nok ikke et informativt indlæg fra Thomas' side. kan vi høre mere? Jeg vil gerne høre din historie Thomas, så har jeg måske også en god historie at fortælle de andre fra Canazei turen...
Søren

Mikkel 07/09 2004 03:53

Sv: Advarsel

Var i år afsted to gange, den ene med østergaardenes ski og rejser (Wagrain/Østrig) og den anden med Højmark (St. Johann/Østrig) og har da absolut intet af udsætte på nogle af dem.
Fik da festet igennem begge gange både med og uden guiderne!

/Mikkel

Rasmus 08/09 2004 22:53

Sv: Advarsel

Søren>> Lige netop den bustur var jeg også med på, og at Michael og Ellen havde lavet bograpport og hørt discman hele vejen er da vist en sandhed med modifikationer. Men den diskussion skal vi vel ikke tage her?

/Rasmus

John H. 11/09 2004 21:04

Sv: Advarsel

Var med ø´erne for omkring 10 år siden og der var det også skod, der var en masse rod med indkvarteringen og mindre grupper der pludselig blev delt på forskellige hoteller, heriblandt familier uden "unge" mennesker.

Om det også er sådan(skod) idag, det må være op til jer.
jeg rejser ikke med dem!

Men er man kun på skiferie for at drikke og larme betyder det vel ikke så meget, for unge mennesker er vel ikke så sarte når bare baren er åben ..!

J.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen