Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Ronni Madsen 19/08 2013 10:15
Hej,
Er der nogen der har erfaringer med Zillertal?
Hvor skal man bo? Har overvejet Kaltenbach, men har ingen referencer til området.
Jeg tænker på geografisk placering i forhold til Lift, restauranter, byliv og indkøb.
Vh. Ronni Madsen
Michael Larsen 20/08 2013 11:25
Sv: Zillertal?
Har været i Zillertal 3 x. Boet i Gerlos, i Stumm og i Aschau. Hovedbyen er Zell am Ziller, og er sammen med Mayerhofen vel der hvor der er mest "gang i den". Fælles for hele området er de ca 500 km pister, som dækkes af et superskipas, der også give adgang til tog og busser i området.
Uden bil vil jeg synes, du skulle finde en overnatning i nærheden af en gondol. Men med bil åbner hele området sig noget mere. Så vidt jeg husker, at der store (gratis) p-pladser ved alle de centrale gondoler og man kan således nå at køre på gletscher Hintertux ved Mayerhofen og på det halvstore sammenhængende område ved Gerlos og Königsleiten.
Pister og lifter er som alle steder i Østrig velpræparerede og velfungerende. De nederste stykker af pister kan dog i februar marts være noget tunge og våde. Men samlet set godt og hyggeligt med alle faciliteter.
Se www.zillertal.at
mvh
Michael
Mogens Steenholt 22/08 2013 22:09
Sv: Zillertal?
Du kan evt læse mere om Zillertal på min side her:
(link fjernet)
Du får faktisk 640 km piste på eet kort og skiløb op til 3250 meter- ikke dårligt vel ?
Skihilsner Mogens