Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Henrik 06/10 2015 07:42
Hejsa.
Nogen med erfaringer fra området ved Zermatt?
Jeg mangler specielt lidt info om tog ind til Zermatt fra de omkringliggende byer herunder Tasch. Hvad koster det frem og tilbage? Jeg kan finde lidt på nettet, en side skriver gratis shuttle, en anden skriver 16,80 CHF Det første lyder for godt til at være sandt, det sidste lyder voldsomt dyrt for en togtur på 5km.
MVH
Henrik
Jesper P 09/10 2015 09:23
Sv: Zermatt
Zermatt er helt klart lækkert!
Som jeg husker det, vil der dog være ca. ½ times transport med forskellige transportmidler fra et hotel i Täsch til pisterne i Zermatt, hvilket man selvfølgelig skal være indstillet på.
Personligt ville jeg kraftigt overveje at finde et hotel i Zermatt...
/Jesper
Henrik 06/10 2015 09:02
Sagt i spøg. Hvis du synes 16,8 CHF er dyrt skal du slet ikke tage til Zermatt, da alt er rigtig dyrt der :-)
Fjeldabe 06/10 2015 11:01
http://www.cervinia.it/
Same same, but...!
Jesper P 06/10 2015 11:36
Hejsa,
Hvis man skal til Zermatt og ankommer i bil parkerer man i Täsch. Herfra er der to muligheder:
1) Man parkerer på en privat parkeringspladser og herfra kører man i 9-personers busser til udkanten af Zermatt.
2) Man parkerer i det store parkeringshus ved stationen og kører ca. 10 minutter i tog til stationen i Zermatt.
Herefter skal man finde vej fra enten busholdepladsen i udkanten af byen eller fra stationen til hotellet. Bor man centralt i byen kan man sagtens gå fra stationen. Hvis man ender på busholdepladsen og/eller bor i udkanten af byen, skal man nok ikke regne med at gå til hotellet. Så skal man finde et af de små eldrevne køretøjer, som kan fragte én det sidste stykke til hotellet.
Uanset om man vælger model 1 eller 2 koster det hele penge, men kan meget vel være indeholdt i prisen for hotellet i Zermatt. Det hele er lidt besværligt, og det er langt fra billigt.
Til gengæld er Zermatt nok et at de bedste steder at holde skiferie i min optik, så belønningen er stor. Valutakursen har dog gjort det til en bekostelig omgang at besøge Zermatt, men jeg kommer meget gerne tilbage.
Klar anbefaling herfra
/Jesper
Carsten Hansen 07/10 2015 22:16
Hej
Man kan også skifte fra normal sporvidde tog, og køre med BVZ
Smalsporsbane, med tandskinne. Men desværre ikke billigt.
Skisportsstedet går over mod Italien Cranz Montagna. I nabodalen
Er der også fine bjerge , Sass Fee, Sass grund, Sass Almagal.
Carsten
Henrik 08/10 2015 07:36
Tak for svar... Jeg ville egentlig bo i Täsch, lejlighederne er billigere og ser også bedre ud. Det lyder som om at stedet er så lækkert som det ser ud...