Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jool 06/03 2010 18:26
Vi tager til zermatt i uge 13 som er påske ugen, er der nogle som har lidt gode råd, omkring hvad man abselut skal, hvor er det godt at stå på ski, hvor spiser man, og en lille øl skal vi vel også have, hvilken vej kører vi, kort sagt lidt om det hele på forhånd tak
hilsen jool
Jool 22/03 2010 13:58
Sv: Zermatt
Hej kenneth
Så kan jeg næsten regne ud at du er kommet hjem fra zermatt, og jeg håber at du har haft en god uge med masser af skiløb, vejret har efter hvad jeg kunne se på zermatts hjemmeside været ok, måske lidt for varmt nogle dage ?? og jeg kan også se at sneen nede i byen næsten er væk, den pister som går ned til byen er den brugbar ?? og er der sne nok, hvordan med kvaliteten af denne ??? som du nok kan se så er der lidt nerver på omkring sne og sol sådan har jeg det hver år op til påsken når vi tager på ski, og næsten hver gang er det perfect.
Hilsen jool
Kenneth R. H. Jeppesen 22/03 2010 16:15
Hej
Jeps - Jeg er kommet hjem fra en fantastisk uge med sol og kulde - kun fredag eftermiddag havde vi lidt problemer med at pisterne ned mod byen var tøede / opkørte.
Men Du har ret der er ikke meget sne i byen længere, det skal Du dog ikke være ked af da hele Matterhorn området er så højt. Håber også I har købt internationalt liftkort for sidst på ugen var der rigtig gode forhold i Cervina.
Du kan sagtens køre i byen hvis Du kommer fra Rothorn eller Schwarzsee - kommer du fra Furi / Furg (altså oppe fra Riffelberg siden) vil jeg anbefale Jer at tage liften ned.
God tur:
Kenneth
Kenneth R. H. Jeppesen 10/03 2010 15:48
Hej Jool
Jeg er selv på vej til Zermatt på fredag for 4. gange - det er et fantastisk sted. Men dine spørgsmål er så åbne at det næsten er svært at svare på for så stor et område som Zermatt - med så mange muligheden. Men jeg skal prøve.
Hvis Du er til pistefræs så skal Du tage på Kl. Matterhorn og køre hele vejen ned til Cervina - spise Pizza i solen bag den store lift og så tage hjem igen. Det giver oplevelsen af tur ski.
Er Du til off piste skal Du enten tage en helikopter (med guide forstås) til Monte Rosa masivet (4200 m) - som er det højeste heliski i Europa. Eller Du skal "gå" Schwartz Tor, som er en randonne tur bag om Breithorn fra Kl. Matterhorn.
Du skal sidde i solen og kikke på Matterhorn - bjerget er ufattelig smukt.
Du skal tage "toget" til Gornegrat og spise på resturanten der - gå en tur i det som de (lidt overdrevet) kalder Europas højeste shoppingcenter.
Du skal drikke kaffe på Kl. Matterhorn og nyde udsigten.
Du skal shoppe i byen - der har meget at byde på når Du først opdager det (OBS: Det er ikke billigt)
Husk at hvis Du vil spise på de gode restauranter i terrænnet skal Du booke bord om morgenen !!! Det vænner jeg mig aldrig til.
Med hensyn til aftensspisning så er der alle muligheder (rent bogstavligt) fra Mac D til Michilin restauranter. Der er også rige muligheder for at få en øl - men Zermatt er ikke et party sted.
Endelig vil jeg anbefale at køre igennem Loebsberg Tunnel - søg efter Kandersteg på GPS´en - fremfor at køre hele vejen ned til Lausanne og ind gennem dalen.
Glæd Dig:
Kenneth
Jool 10/03 2010 21:58
Hej Kennet
Tak for deit svar, jeg var i sommers i zermatt, for at gå rundt om monte rosa, så matterhorn både stor og lille har jeg haft fornøjelsen af, og de er smukke, jeg er bjertaget af bjerge og deres topper så nogle stykker er det blevet til rundt omkring, men zermatt vil jeg gerne opleve om vinteren, på ski onpist.
tak for dine råd og vejledning, men de rejser også 1 spm. loebsberg tunnel er den en bil eller tog tunnel, og hvad sparer man i kilometer ved ikke at køre uden om.
da jeg bruger mine penge til at rejse for, prøver jeg at undgå de dyre spisesteder, men da jeg gerne vil spise lokalt, så må du godt komme med et par tip.
god tur
hilsen jool
Kenneth R. H. Jeppesen 11/03 2010 09:06
Hej igen
Loebsberg tunnel er med biltog og du sparer ca 200 km.
Jeg har kun været i Zermatt med halvpension, så jeg er ikke den rigtige til at rådgive om spisesteder.
Mvh/
Kenneth