Zell am Ziller?

Jes P 14/01 2009 15:01

Hej. Jeg har lige te par spørgsmål jeg håber der er nogen der kan svare mig på. Turen i år skal gå til Zell am Ziller, så da jeg læste lidt om området ser jeg at nabobyen mayerhofen lyder til at være et ok skiområde, er det sådan at man kan kører fra det ene område til det andet, eller skal man med transport. Hvordan er området ellers sammenhængende? Er der noget afterski? Hvis i ellers ville skrive lidt om området ville det være super. Mange tak.

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Asbjorn Nissen 14/01 2009 15:41

Sv: Zell am Ziller?

Normalt står man ikke på ski i Mayerhofen, men tager bussen til f.eks Zell am Ziller. Mayerhofen er en by lidt ligesom st. Johan im Pongau, hvor man bor og køre ud til området. Der sker dog MEGET mere i Mayerhofen end i ST.Johan. Det er virkelig en by med gang i kan varmt anbefale en bytur i Mayerhofen.

Anders Reinhardt Hansen 14/01 2009 16:25

Jeg var i Zell am Ziller i 2007. Det er en bondeby så du hører køer ind imellem, men det er meget hyggeligt sted. Og en must have er den vildeste afterski fest som foregår hver aften på en bar som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder, men spørg din guide, de må kende det, det er et MUST.

Hele zillertal hænger sammen med busser og et lille tog, toget kører til Mayrhofen som er endestation. De fleste hoteller i zell am ziller ligger så langt fra liften at det kræver at man tager bussen hen til liften. Mayrhofen er ret fedt, og en bedre skiby end Zell am Ziller i mine øjne. De har bl.a. Harekiri, som er østrigs stejleste piste, men også gode pister til nybegynderne. Mayrhofen ligger 10-20 min fra Zell am Ziller centrum med tog og bus.

Men det bedste skiløb får man i mine øjne i Hintertux, som ligger ca 1 time fra Zell am Ziller med bus. Jeg var der kun en dag, men perfekt sne og skiløb, selvom det blæser en del deroppe.

Anders Reinhardt Hansen 14/01 2009 16:30

Det er selvfølgelig Cafe Reiter, stedet hedder...

Lise Lotte Clausen 14/01 2009 17:03

Jeg er ikke helt enig i, at Hintertux er det bedste område. Vi har været i Zillertal 6 gange og jeg mener helt klart, at Zillertal Arena er et suverænt område. Kæmpestort og godt sammenhængende. Direkte adgang fra tilbringerliften i Zell by. Også Penken er et godt område, ikke så stort og ikke helt så godt sammenhængende - her ligger Østrigs stejleste sorte piste med et fald på 76%. Også Hochzillertal/Hochfügen er blevet et rigtig godt og sammenhængende område - skibus til Kaltenbach.

Anders Reinhardt Hansen 14/01 2009 17:25

Det er en smagssag med hvor der er bedst. Men faktum er at zell am ziller højeste punkt ligger 700 m lavere end Hintertux. De år hvor sneen ikke falder så godt er hintertux dermed en del bedre (f.eks. 2007). Meget af skiløbet i Zell am Ziller ligger ikke så højt og dermed vil der være færre meter at køre ned. Men hvis der er god sne helt ned til 1300 er der ingen problemer.

Anders Reinhardt Hansen 14/01 2009 17:27

Iøvrigt må man vel sige at godt sammenhængende er en lidt udflydende definition for zillertal arena... der er langt fra den ene ende til den anden og man kan ikke køre på ski fra Mayrhofen til Zell am Ziller... Ellers ville det være perfekt...

Carsten Peitersen 15/01 2009 15:53

Skiløbet er fint alle steder i Zillertal, men Mayerhofen er klart bedst.
Prøv dog også at tage til Kaltenbach, hvor Stefan Eberharter Goldpiste med en faldhøjde på 1800 meter er et besøg værd.
Det er desværre også noget og nær eneste sted man kan køre i bund, specielt er der laaaang ventetid ved gondolen ned til Zell.

Morten 15/01 2009 21:30

Transportmæssigt har jeg sjældent oplevet noget bedre sammenhængende end Zillertal-området. Busserne kører i pendulfart og toget også jævnligt. Som sagt er det jo en smagssag hvilket område man synes er bedst, men der er i hvert fald mulighed for at prøve alle områder.
Nu oplevede jeg kun Mayrhofen i dårligt vejr, så havde ikke den bedste oplevelse der, men i Zell er der udmærket skiløb med mulighed for en lang tur over til Gerlos, der er dog en del flade transportpister på denne tur. Ellers kan den røde nr. 7 ned til restauranten Kreuzwiesenalm klart anbefales, ikke mindst pga. den glimrende restaurant. :)

Som nævnt er Stephan Eberharter Goldpiste i Kaltenbach også meget anbefalelsesværdig. Fed fed piste som vidst kan give de fleste lidt sved på panden.

På afterskiing-fronten er Café Reiter et absolut must!! Bare tag derhen, du vil ikke fortryde det.

God tur..

Kim Jensen 15/01 2009 21:57

zell am ziller er et meget godt sted arane er det beste sted når man kommer ud i området er der ikke kø ved liften jeg er kommet der i 17 år og bor der lige nu på camping hofer et godt sted at spise og vis man skal ud om aften er det MTS man skal besøge jeg sydens at der er for mange der står i kø i de ander områder men vis man er i bil der med og ikke gider at stå i kø kan man køre til gerlossten hvor der godt nog kund er 7 pister og en 7km. kælke bane den skal man prøve kælke udlejes ved liften håber i får en god tur

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen