Wilder Kaiser

Dorte 07/01 2012 14:08

Hej håber på lidt hjælp her inde, vi har kig på Wilder kaiser i år,
hvordan er det område, kan se det ikke ligger særlig højt er det et problem ?.
vi har tidliger været i marie alm. wagrain. og de sidste på år i mayrhof området.
vi køre selv og skal bo i lejlighed, men intet er bestemt endnu
hilsen Dorte

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Jb 08/01 2012 17:46

Sv: Wilder Kaiser

Vi har været der de sidste 4 år i uge 7 og har aldrig oplevet problemer med mange mennesker og folk der ikke kan finde ud af det!!
Det fedeste område jeg har prøvet, fordi det er så alsidig. Man kan tage på gode lange ture hver dag, hvor man kører ned i alle byerne. Vil klart anbefale at bo i Söll, da det virker lidt som at bo i midten af det store område.
Men det er korrekt, stedet ligger ikke højt og vi har flere gange prøvet i uge 7 at alt er grønt og kun pisten hvid, grødet og total tung og våd allerede kl. 11 om formiddagen. Men da stedet jo har pister både på solsiden og skyggesiden, ja så finder man hurtigt ud af hvor man skal køre de dage hvor der er sol og varme. Men super sted, tag endelig derned.

Claus Peter Nielsen 09/01 2012 08:37

Hej Dorte !

Vi har været på stedet de sidste 3 år hen over nytår og har ikke manglet sne selvom det er rigtigt, at nedkørslerne til Brixen sjældent er gode.
Vi har valgt at bo i Brixen som er en hyggelig lille by med passende spisemuligheder, indkøb mm.
Fra Brixen im Thale kan man tage kabine op i 2 retninger - mod Westerndorf eller mod Hoch Brixen hvorfra der er forbindelse til Söll og videre ud i systemet. Her i år har vi boet i et lejlighedshus med perfekt beliggenhed midt i byen og lige ved skibusstop. Hedder www.appartmenthaus-brixen.at.
Fin lejlighed og meget fornuftig pris. I det hele taget lidt lavere prisniveau i området end vi ellers oplever i Østrig. I Brixen er der meget få danskere men mange hollændere. Danskerne har i større grad fundet til Westerndorf.
Det er meget nemt at køre til Brixen og det kan gøres uden motorvejsafgift.

Mange hilsner og god fornøjelse
Claus Peter

Karl Erik S. Jensen 07/01 2012 19:42

Hej Dorte
Jeg har været i Wilder Kaiser en del gange.
Det er rigtigt,at man kan komme højere op f.eks. ved Mayerhofenn - Hintertuz. Vi har aldrig prøvet at det har været et problem, og hvis det er snart i skal af sted vælter det jo ned med sne lige nu.
Området er meget stort, og man kommer ikke lige det hele rundt på een dag. Hoch Søll ved Wilder Kaiser vender sådan, så der tit er ret koldt - og derfor god sne. Det er der, hvor man kommer op på Hohe Salve.

God Tur
VH
KE

Dorte 07/01 2012 20:06

mange tak for svaret, det lyder godt vi skal afsted i uge 7
er der steder der er bedre at bo end andre.
hilsen Dorte

Johnc 07/01 2012 20:09

Hej
Har været der et par gange og boet i Westendorf. Et godt sted synes jeg. Dog skal jeg ikke derned i uge 7. pga "rod" i bakkerne. For mange der ikke magter det de har begivet sig ud i (bl.a. 80 % bakken) Lidt træls at folk ligger og roder rundt i noget de ikke magter. Uge 9 er mere rolig og procentuelt flere rutinerede løbere. Ellers er det et godt og stort område, hvor man bestemt ikke kører "træt".
Westendor er et rigtig godt sted for begyndere, let øvede og børn. Samtidig er der der bakker som kan udfordre rutinerede løbere også. Lange røde med gode fald som kræver lidt teknik og rutine. Du kan køre fra Westendorf over Brixen og helt op til Elmau / Söll. En god tur som tager det meste af dagen tur - retur. Og med mulighed for gode udfordringer undervejs.

Ha en go tur.
Johnc

Anders Kjær 07/01 2012 22:44

Jeg vi helt klart også anbefale Westendorf. Vi rejser til Westendorf hvert år og skal også afsted i år.
Jeg har aldrig oplevet problemer med overfyldte pister og folk der ligger og roder uanset hvornår på sæsonen jeg har været der.
Det er en hyggelig lille by med mange gode restauranter og gode indkøbsmuligheder. Det er et kæmpe plus at begynder området ligger nede ved byen. Priserne i Westendorf er også overkommelige i forhold til mange andre destinationer.
Du kan gå ind på Westendorf.com og finde pensioner/lejligheder og hoteller.
God fornøjelse !!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen