Whitsler 2008-09

Tore Greve 29/03 2008 16:33

Hej Alle.. vi er to drenge som rigtig gerne vil på sæson i Whistler.. I den forbindelse ville vi hører om der var nogle som havde erfaringer med henhold til bolig og job i Whistler?
På forhånd tak.
Mvh. Tore og Simon

Kommentarer:
Der er i alt 17 svar i denne forumtråd.

Julie 30/05 2008 01:01

Sv: Whitsler 2008-09

Hey Gutter,
jeg hedder Julie og rejser til USA her til september. I den forbindelse overvejer jeg lige at tage et break i mit ophold der og tage en måned på ski og kunne super godt tænke mig at komme til Whistler.
Mangler dog et sted og bo m.m.
Kunne i være interesseret i at finde ud af noget sammen?
jeg regner dog kun med at være en måneds tid og ved ikke helt hvornår det skal være, så det er alt sammen ret fleksibelt. Men omkring januar/februar.
De bedste hilsner
Julie

Kasper Pedersen 03/04 2008 00:27

Hej Tore, hvor er i fra og hvor tidligt vil i derover? jeg har en del informationer fordi jeg selv overvejer at tage derover.. Skriv evt. en mail..

Peter Bavngaard Thrane 06/03 2009 01:01

Hej Simon og Tore!

Kom I af sted? Jeg kommer til Whistler ca. 12 april i en uges tid og søger et sted at crashe - kan I hjælpe mig med at finde noget?

Peter

Simon 13/08 2008 22:09

Hej Ben Zee Kneez.
Længe siden jeg har været inde og tjekke mig og tores tråd. Men det ser jo godt ud. Tore er dog sprunget fra og jeg er alene.
Hvordan finder man 10 at bo sammen med? Hvis jeg ikke kan blive guide der over, er det lige præcis sådan noget jeg havde tænkt mig.
Jeg har kigget på Working Holiday Visa, men syns det ser ud til at man skal have en arbejdsgiver i Canada for at søge. Er det bare mig der ser forkert, eller kræver det at man finder et arbejde inde man søger??
Jeg har 25 uger på ski og syns selv jeg er ret go, men hvor go skal man være for at tage level 2?? (Ved godt det er umuligt at svare på, men kræver det eksempelvis mindst en hel sæson på ski??)Og hvis det lykkeds at består, kan man så få noget arbejde og noget erfaring med undervisning herefter???

Jesper Hansen 17/09 2008 15:01

Hvad giver i for flybiletten derover ? vi er 3 kammerater som har snakket om at tage afsted, så vil lige vende whistler for dem og vende tilbage.

Sh 17/09 2008 15:15

Hej
Vi gav 5500 kr inkl. afbestillings forsikring. Jo før du bestiller billetten jo billigere bliver den.

Peter Bavngaard Thrane 18/06 2008 23:43

Nicolai! (og Tore og Simon)

Jeg planlægger en tur til Whistler og vil være skilærer, men har ikke certifikat endnu. Tror du der er chancer for at få et job, hvis jeg enten kommer med dansk certifikat erhvervet i efterårsferien i år eller hvis jeg kommer og tager et kursus derovre?
Jeg har også meget tjenererfaring, hvad er chancerne for at få et job med tid til at stå på ski? Jeg arbejdede som tjener i Saalbach sidste sæson, ikke så fedt, for vagterne var delt i to, så vi arbejdede reelt 10 timer om dagen og havde ikke mere end et par timer til ski hver dag - vi var helt flade.

Alexander 17/08 2008 20:56

Hej Simon

Prøv evt. at tjekke www.alpservice.com , de har sæsonture for bumser til bla. whistler. Har været afsted med dem før og de sørger for at du får nogen at bo sammen med. Jeg stod lidt i samme problem som dig ang. rejsekammerater men fik en fyldt lejlighed med nye mennesker. Det jeg har fundet fedt ved det, er at de sørger for de fleste pratiske problemer, f.eks. arbejde. Jeg har altid synes at det er ret uoverskuligt at skulle planlægge en sæson fra bunden, så det har været dejligt med lidt hjælp på vejen :)

Alexander

Emma Daae Balleby 16/10 2008 15:11

Hej alle!
Jeg tager afsted til Whistler en gang i næste måned, har fået job som skiinstruktør, men har ikke noget sted at bo!
Jeg er meget interesseret i både en-mands boligen eller det med at slå sig sammen.
Jeg er en glad, cool og moden pige med en god sans for sjov.
Hvis i vil vide mere om mig, kan i jo evt. bare tjekke fjæsbog... ;)
Håber virkelig meget på at høre fra en af jer!

Ben Zee Kneez 21/06 2008 14:37

Peter - Skiskolen i Whistler ansætter kun 'Best of the Best' og man skal have som minimum Canadian CSIA Level 2 certifikat (eller tilsvarende f.eks Landesskilehrer 1 fra Østrig) plus erfaring fra mindst 2 sæsoner (minimum 600 undervisningstimer i alt).

Er man på ferie/skibum/working holiday i Whistler, kan man erhverv CSIA Level 1 og 2 i løbet af sæsonen. Level 1 afholdes af Whistler Ski School
[Link fjernet, da det ikke fungerer mere] og Level 2 af CSIA (i Whistler)

Alle der vil til Canada for at arbejde skal have 'Working Holiday Visa' -

Sh 05/09 2008 23:04

Hvor vigtig er den skimesse 1.-3 november hvis man skal gøre sig forhåbninger om et job i Whistler?
Vi har sendt ansøgning om working holiday visa afsted og regner da stærkt med at få den.
Planen er at rejse derover i starten af dec og så bare søge jobs fra en ende af.

Mvh sh

Jesper Hansen 18/09 2008 08:20

Okay super, ved hvilket selskab købte i biletten

Simon Oksbjerre 06/09 2008 11:34

Hej Sh. Hvordan er jeres planer for at bo der over?? Jeg snakker med en på riders om at finde en lejlighed der over fra november, men vi mangler et par stykker at bo sammen med. Er det eventuelt af interesse, eller er der andre som kunne være interesseret i at dele lejlighed/hytte??

Christian Farsø 16/10 2008 22:18

Hej Alle

Att. bl.a. Jesper med lejlighed i Wistler

Jeg vil gerne byde ind på at ville bo med nogle fra slut december til slut januar, da jeg skal Til USA og arbejde fra første februar. Jeg har tidligere været på sæson i VT og kunne nu godt tænke mig en måned i Den gode pudder på den anden side af Atlanten. Det virker som om der er flere der har fået samme tanke.

Skriv hvis I mangler en til at betale for en seng i Januar.

/Farsø

Jesper Kehlet 07/10 2008 23:39

Hey...
Min ven og jeg har hver en ledig sengeplads i Whistler fra 1. november til 31. januar.
Vi tager først derover d. 1. februar, så vi vil meget gerne af med dem hurtigst muligt. Skriv en mail, hvis i er interesserede.

Simon Oksbjerre 21/09 2008 21:26

Hvad regner i tre med at bo i?? Vi har endnu ikke fundet noget ledigt der over, men leder stadig!!

-Simon Okse

Sh 11/09 2008 14:08

Hej Simon

I og med vi hverken har job eller et sted at bo er vi da meget interesserede i evt at dele lejlighed/anything!! Det eneste der ligger fast lige nu er at vi flyver til Vancouver d. 3 dec. Derfra er der ikke andet planlagt. Skriv evt en mail til mig.
SH

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen