Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Peter Halgadal 10/10 2011 20:23
Hej alle!
Jeg har lige fundet ud af at jeg bare må en sæson til Whistler Canada næste år. Har desværre ikke penge til det i år.
Min tanke er at jeg ikke vil være tvunget til at have arbejde derovre for at få de ttil at løbe rundt, men stadigvæk kan vælge det hvis jeg skulle have for meget fritid.
Jeg har derfor tænkt mig at spare op i løbet af næste år og tænker på om en 70-80 k kan gøre det?
Mit regnskab ser ud som følgende:
Bolig: 20-25 k i whistler for en sæson?
Mad: 12000
Lommepenge: 15000 (tæller også for sprut osv...) ?
Liftkort: 6402
Transport: 8000 kr totalt: 5500 fly T/R (ifølge momondo),
slidtage på udstyr+nyt udstyr: 10000 kr.
Totalt set: 76402 kr. baseret på 25 k for lejlighed. Jeg regner med det bliver via, alpservice eller whistlerbums. Da jeg gerne vil bo sammen med nogle andre og få en fed oplevelse der igennem.
Er der nogle bumser som før har været afsted som ved om det er et realistisk regnskab? Har jeg sat for lidt på til maden,køber man udstyr for mere end 10k når man er derovre?
Kom gerne med input.
Skal vide hvor meget jeg skal forvente at spare op, i løbet af næste år.
S 11/10 2011 13:25
Sv: Whistler sæson 2012-2013 Canada
Dit regnskab ser fint ud. Der skal måske flyttes lidt mellem de forskellige poster, men overordnet ser det fint ud. Det er dog svært at sige, hvor meget du kommer til at bruge på udstyr. Har du alt i udstyr i forvejen? Hvis du skal ud og investere i ski og støvler samt lavine grej så som bipper, sonde og skovl rammer du hurtigt de 10000. Har du overvejet heliskiing samt lavine kurser osv. skal du lægge flere penge i budget.
Vibe Mikkelsen 15/10 2011 21:30
Hej Halgadal!
Jeg tager selv afsted næste år og har sat mig rigtig godt ind i tingene :)
Jeg regner med at spare omkring 40000kr op, men forhåbentligt kan det blive til lidt mere når jeg bliver student og får lidt mere tid til arbejde.
Jeg tager afsted i September, så jeg kan nå den første Job Fair. Hvis man bliver tilbudt et job hos Whistler (hvilket det efter sigende ikke skulle være usandsynligt at man gør) bliver man som førstegangs-bums også tilbudt (og hvis der ikke allerede er fyldt op) en seng i Staff Housing.
At bo i Staff Housing koster 2600kr om måneden og der er nogle andre benefits også. Bl.a. et gratis liftkort og 20% på udstyr i visse butikker.
At tage et fuldtidsjob lyder måske som meget, men på Whistlers hjemmesider med jobbeskrivelser, lægger de meget vægt på at det er et bumsejob og at der skal være tid til at stå på ski, så jeg er ikke selv betænkelig ved et fuldtidsjob :) Ellers har de jo også deltid, hvor man også kan blive tilbudt staff housing, men deltidsjobs tilbyder de som regel først ved 2. job fair, og der er der ved at være fyldt op i housing.
Derudover har de noget i oktober de kalder Turkey Sales. For det første kan man søge et job som sælger ved dette, men for det andet kan du købe udstyr, brugt som nyt, til rigtigt billige penge. Du kan også selv sælge brugt udstyr :)
Hvis du har spørgsmål mht. noget som helst, så kan du bare skrive!
Kasper Poulsen 08/11 2011 11:16
Hej Halgadal.
Jeg overvejer selv kraftigt at tage afsted, og især til whistler da jeg kun har hørt positivt om stedet.
Dog kender jeg ikke selv nogen der har i tankerne at skal på sæson, derfor har jeg valgt at det nok bliver med Alpserivce, da de sammensætter unge så man ikke bare er "palle alene i verden" der over (:
Jeg er selv 19 men bliver 20 inden afrejse.
Kunne være fedt hvis man fandt en her inde der er 100% klar på en sæson, så man evt. kunne planlægge det hele sammen i god tid så det også bliver betalt (:
Kunne se alpservice ca. tager 26500 kr for lejlighed + noget depositum osv. på 3500 kr. liftkort er omkring 10000 kr og så kommer udstyret ved siden af. men der har jeg afsat ca. 7-8.000 kr. Så kommer flybilletten ved siden af og den koster omrking 6500 kr T/R.
Evt. skriv en mail på: Kasper1594@hotmail.com hvis det er noget der tiltrækker nogen (: