Whistler sæson 09/10

Claire 03/12 2008 15:07

Hej

Jeg er lidt på forkanten og er så småt i gang med at planlægge at rejse til Whistler en sæson (eller mere) i 09/10.
Søger information vedr. bolig samt job og hvor mange penge man ca. skal regne med at forbruge på en sådan sæson.

jeg ved Intrawest afholder job fairs osv. men hvis nogle af jer har erfaringer/tips at dele ud af så er jeg "all ears".

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Missg 03/12 2008 16:32

Sv: Whistler sæson 09/10

Whistler er det absolut FEDESTE skisportssted i Nordamerika! Tjek Buffalo Bills hver onsdag - der er locals night ;p

http://www.buffalobills.ca/

Ellers tror jeg det vigtigste er at finde et sted at bo. Jeg ved at der er mange danskere som tager til Whistler hver sæson og det er forholdsvis nemt at få job der - så det skal du spekulere så meget på før du er der.
Husk at det er dyrt at boarde/stå på ski i Whistler og i Canada generelt, så det kan betale sig at holde øje med "Early Bird" offers som kommer meget tidligt i sæsonnen hvor du kan få sæsonkort meget billigt!

Håber det hjalp!

Jonas Christensen 03/12 2008 17:50

Jeg vil helt klart anbefale alle der vil på sæson at tage til Nordamerika, men pas på at se dig blind på Whistler, bare fordi det er det største og fordi det ofte bliver kåret som Nordamerikas bedste skisportssted.

Whistler er vildt fedt, men også meget stort og meget travlt, så der er naturligvis brug for masser af arbejdskraft. Det bliver hurtigt at problem fordi det er svært at få et billigt sted at bo. Der er medarbejderboliger hvis man arbejder for resortet, men så tjener man også kun ca. 9$ i timen. Dvs. du skal være meget tidligt ude (hvilket du jo også er) og lidt heldig for at få et godt sted at bo.
SÅ, for at gøre det kort:) : første prioritet er at finde et sted at bo, arbejde er ikke det store problem...

Og til sidst vil jeg anbefale at du kigger lidt nærmere på områderne: Kicking Horse (det fedeste offpiste-område i Canada), Fernie og det næsten helt nye Revelstoke (nok det sted med allermest sne, og det er meget og lettere end i Whistler)

Håber det hjalp lidt!
Jonas

Andreas Tinggaard 03/12 2008 23:31

Oh, jeg er med på en lytter !

Jeg skal rejse jorden rundt fra sommeren '09, og regner med at slutte i Nordamerika i december '09 - og så derfra og til Canada for at stå på ski indtil april ! I siger det sværeste det er at få et job, så det er hvad man bør fokuserer på til at begynde med ?

Andreas Tinggaard 03/12 2008 23:33

Oh, jeg er med på en lytter !

Jeg skal rejse jorden rundt fra sommeren '09 og regner med at slutte i Nordamerika i december '09 - og så derfra til Canada for at stå på ski indtil april ! I siger, at det sværeste det er at få et job, så det er, hvad man bør fokusere på til at begynde med ?

EDIT: kunne ikke udholde at se mine egne stavefejl

Claire 04/12 2008 08:20

Tak for ovenstående svar og råd vedr. jobs.

Med hensyn til bolig så vil jeg meget gerne høre fra nogen med tidligere erfrainger omkring omkostninger for dette. dvs. Hvor meget man skal påregne på at bruge på en sæson bare for at leve (jeg tænker i stil med i hvert fald en 30.000??)Er det et realistisk bud?

Ben 04/12 2008 15:01

Whistler er helt fantastisk - men i 2010 er der 'Winter Olympics'. Normalt er det svært at finde bolig i Whistler - i 2010 bliver det {næsten) umuligt, da der skal bruges boliger til deltager, pressen, officials, tilskuer og sikkerhedsfolk - og alle de andre turister og bumser! Se http://www.natives.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=15702&highlight=

Hannah 26/06 2009 12:00

Hej Alle..

Vi er 2 som skal til Whistler i sæson 09/10 som bumser.

Det ville være super fedt hvis nogen, kendte til nogen som udlejer lejligheder eller værelser? eller har et dele hus..

Alt har interesse.

Vi havde forestillet os at tage til whistler for 1-2 måneder og derefter videre til andre fede spots, for at se noget andet.

Lars Gravgaard 17/07 2009 21:45

Hey.

Vi er 2 drenge på 19 år som tager til whistler i starten af november. Vi regner med at være der i 2-4 mdr. for derefter at rejse ned langs USA´s vestkyst.
Så hvis du/I skal til whistler i den periode må i meget gerne kontakte mig, da det vil være rart at kende nogle andre danskere derovre/eventuelle rejsekammerater.

Lars Andersen 19/05 2009 21:18

Hej Piltoft

Ved godt det er en gammel tråd, men forsøger lige at få kontakt!

Jeg vil mægtigt gerne høre om dine planer for sæson 09/10 i Whistler. Jeg står nemlig selv med idén om at tage derover :D

- Lars

Lars Andersen 19/05 2009 21:19

pis, jeg kiggede forkert. Det er selvfølgelig Claire jeg gerne vil høre fra :D

Tf 20/05 2009 08:47

Hey alle..

jeg er os vil med whistler..

skal vi ikke finde ud af noget sammen?

Morten Piltoft 03/12 2008 15:17

Hej.

Tjek forummet på www.riders.dk. Tror du vil kunne finde meget mere hjælp om Whistler der.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen