Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jesper Haagen Petersen 16/11 2010 17:45
Hey
Har I nogle ideer til let & billig indkvartering, for en kør selv ferie til østrig i uge 9 eller 10... Hotel / pension skal være ret bynær, da det skal være til at komme rundt i området uden bil. Vi vil jo ikke skal gå glip af en god omgang afterski
Jeg modtager gerne alle ideer og tips...
Jeg syntes nemlig det er en jungle at finde et billig indkvartering bare for et par dage, når man ingen erfaring har med det, og ens tysk er lige så forståeligt som en på 2 år…
Jeg håber I vil hjælpe mig og sikkert en masse andre der står med det samme problem, ved at skrive i dette forum…
På forhånd mange tak…
Jesper HP
Martin L Andersen 21/11 2010 14:48
Sv: Weekendski
Hejsa.
Jeg skal muligvis til Wagrain i uge 2, sammen med nogle drenge. Kunne også bruge noget hjælp da jeg aldrig har været i wagrain.
;vh
Martin
Ditte 21/11 2010 16:02
Hej Martin!
Jeg kender ikke Wagrain da jeg ike selv har været der, men hvad er det du gerne vil have hjælp til?
Ditte
Martin L Andersen 21/11 2010 17:27
Hej Ditte.
Jeg skal bruge nogle tips til, hvor man evt. kan finde en billig lejlighed til ca 6 personer, hvor liftkort evt indgår.
Vi har haft kig på wagrain, men er åben for andre steder, der skal bare være muligheder for noget afterski.
Mvh
Martin
Ditte 21/11 2010 18:35
Hej Martin
Jeg vil gerne prøve at finde en lejl. i wagrain til dig, det er ikke tit at liftkort indgår, så skal man købe en rejse gennem et rejseselskab! Men jeg kan finde prisen på liftkort til dig!
Af andre steder kan jeg varmt anbefale både Sölden, hvor der er masser af afterski og godt skiløb (nu ved jeg jo ikke hvilket niveau I er på, men der er noget for alle og det er forholdsvis nemt at komme rundt) Og jeg kan meget anbefale Serfaus hvor jeg selv har arbejdet som skilærer sidste vinter, der er der muligheder for at gå i byen, det er meget nemt at komme rundt da der er en gratis metro, der kører ikke biler rundt i byen, ihvertfald ikke ret mange, og byen er meget meget hyggelig, området er meget godt, nemt at komme rundt, næsten nyt liftsystem, og der er ikke så mange danskere! Jeg er helt vild med området, men ellers så skriv en mail til mig på dittefis@gmail.com
Ditte
Ditte 16/11 2010 19:59
Hej Jesper
Jeg har en del erfaring i at booke og søge efter indkvartering i østrig, især da jeg taler flydende tysk!
Du skriver ikke hvor i østrig du gerne vil hen, jeg vil meget gerne hjælpe dig med at finde et sted, kender også de fleste steder i østrig da jeg har arbejdet en sæson der nede! Men skriv lidt mere om dine ønsker, by, hvor mange I er, og hvad der er af krav til indkvarteringen!
Ditte
Jesper Haagen Petersen 16/11 2010 22:00
Hej Ditte
Tak for dit hurtige svar.
Vi er 3 personer, som er interesseret i en kør selv weekendtur i uge 5 og ikke uge 9, som jeg tidligere skrev...
Vores krav er følgende: området skal kunne byde på en del kilometer, så vi ikke nødvendigvis skal køre de samme løjper igen og igen. Ellers må området gerne være forholdsvis samlet, så vi undgår alt for meget tid i bussen, der må gerne være lidt eller en stor tradition for en enkelt øl eller 2 til afterski... :-)
Jeg tænker steder som Wagrain / Saalbach, muligvis Bad Gastein. Men er meget åben for nye steder.
Jesper
Ditte 17/11 2010 06:50
Hej Jesper
JEg kigger på det i aften og sender dig nogle "tilbud" på forskellige by'er.
Skal det være lejlighed eller hotel, med/uden halvpension?
Ud fra dine ønsker tænker jeg også meget på Sölden eller Serfaus? Hvis du kender til de steder? -jeg har selv rejst i Sölden og været meget glad for området og det er meget nemt at komme rundt, og i Serfaus har jeg arbejdet som skilærer, og området er genialt, og byen fantastisk, der er metro som er gratis, hvilket gør det nemt at komme rundt, lige meget hvor i byen man bor, og der er masser af after-ski steder begge byer!
Send evt. en mail til mig på dittefis@gmail.com så kan vi tage den der så vi ikke fremhæver hoteller i dette forum.
ditte