Wagrain uge 11.

Claus Sørensen 13/03 2011 17:08

Søger gode råd med hensyn til skitur til Wagrain med børn.

Vi er to voksne med hver vores barn begge på 5 år snart 6 år (drenge). Ungerne har ikke stået på ski før. Vi har tre dage på ski, så det er med at få så meget ud af det som muligt. Iøvrigt skal vi bo i Wagrain centrum (Tovet).
Vi regner ikke med skiskole til ungerne, da det er tænkt som en far/søn-tur, og vil gerne ha' så meget tid sammen med dem som muligt.

Gode råd/input i forhold til ski/pister i Wagrain området..

/Claus

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Klaus 13/03 2011 17:38

Sv: Wagrain uge 11.

Hej

Har lige været i Wagrain i uge 8.

Tag Flying Mozart op og stå på ski i Flachau - her er området super dejligt for børn - gode lange blå/røde pister.
Eller tage liften ved Grafenberg og styre direkte over i området Alpendorf eller St Johann in Pongau hvor pisterne også er blå/røde og meget børnevenlige.

Håber du får en god tur, desværre ser udsigten til lidt frost ikke så godt ud for den kommende uge...

Et lille MEN, vi brugte skiudlejningen ved Flying Mozart - magen til dårlig service må man da lede længe efter, ham den ældre herre i butikken burde søge sig et nyt job eller lukke butikken :-)

vh
Klaus

Niels Leth-sørensen 13/03 2011 19:38

Hej

Jeg vil anbefale at i tager Grafenberg bahnen (den gamle) helt til toppen. Når i kommer ud forsætter i rundt til højre, der ligger der en begynder bakke med et lille tovslæb, jeg tror det er stedet for jer når jeres børn ikke har stået på ski før.

Jeg vil dog overveje en skiskole, for at få jeres børn på ski så hurtigt som muligt, evt en privat lærer 2 x 2 timer om formiddagen.

Har undervist på klubturer med hobroskiklub de sidste 3 år i bl.a. Wagrain.

Go´ tur

Skihils

Niels Leth

Claus Sørensen 14/03 2011 22:24

Hey.
Takker for svar. Input modtages fortsat.

/Claus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen