Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Tina 28/10 2007 11:44
Hejsan Allihop!
Jeg står i den situation at jeg er blevet tilbudt at blive destinationsguide i Wagrain, men kender ikke rigtig noget til området. Min første prioritet var St. Anton, da jeg kender ALT til byens afterski og den super offpiste.
Men ville super gerne hører folks meninger om wagrain - gerne gode OG dårlige. Jeg er 19 år og søger derfor masser af udfordring i offpisten og meget gerne en park! Er dette noget som Wagrain har at tilbyde, og hvad med afterski?
Tina
Skisport.dk - Redaktion 28/10 2007 17:43
Sv: Wagrain
Hej Tina
Der ligger +30 kommentarer på siden her: http://skisport.dk/oestrig/wagrain/din-mening/
Så ind til andre byder ind med kommentarer, kan du starte læsningen på ovenstående link ;o)
Mvh Skisport.dk redaktionen
Finn 28/10 2007 19:25
Hej Tina !
Vi er i vores familie meget til Wagrain.
Det er er voldsomt godt og hyggeligt familiested, vi er der 6 uger hvert år.
Skiløbet :
Wagrain byder ikke på samme muligheder for off-piste som f.eks. Sölden og St. Anton. Der er i Wagrain / Falchau / Alpendorf gode blå og røde pister, der er ikke ret mange sorte. Pisterne er særdeles velpræparerede, og Wagrain har i flere år være blandt de bedste til at præparere.
Som du sikkert allerede har checket, ligger byen i ca. 800 m og toppen i 2100 m, hvilket betyder at pisterne ikke ligger over trægrænsen, og at skiløbet derfor er i hyggelige omgivelser i nåleskov.
Områderne er ikke sammenhængende, hvilket betyder, at man er nødt til at køre med bus / bil imellem nogle af lifterne.
I Wagrain er Kirschboden forbundet med Flachau, og Grafenberg er forbundet med Alpendorf. imellen Kirschboden og Grafenberg skal man benytte bussen, ca. 5 min..
Der er mulighed for at løbe helt over til Zauchensee ( en heldagstur ) men man skal med bus til Kleinarl og senere med et lille tog under motorvejen for at nå der over. En meget dejlig tur.
Wagrain og afterski :
I forhold til Sölden & St. Anton er Wagrain NOTHING, der er selvfølgelig gode muligheder for at hygge sig efter skiløbet, men det er ikke nær " SÅ VILDT " som på førnævnte destinationer, så du skal ikke ta´ til Wagrain for afterkiens skyld.
Wagrain er MEGET ØSTRIGS`T, hvilket betyder, at der er mange hyggelige mindre ALM-HYTTER på bjergene, hvor der serveres alskens lokale retter og drikke, og Hyggen er i højsædet når indehaveren underholder på sin harmonika.
Jeg tror, at du skal vente et par år med Wagrain, eller indstil dig på hygge for de lidt ældre.
Mvh
skitossen
Marie 28/10 2007 20:15
Hej Tina
Jeg var skilærer sidste år i Wagrain og skal være det igen i år.
Wagrain er et område mest for børnefamilier. Danske børnefamilier!!!! Der er klart overtal af danskere dernede hver eneste uge.
Men... Jeg kan virkelig godt anbefale Wagrain. Det er en super hyggelig by. Ja, at jeg vælger at tage derned igen siger jo en hel del!
Selvom om der ikke er så mange afterski steder i Wagrain så kan man SAGTENS få det rigtig sjovt alligevel. Der er primært et sted, "kühberg", hvor der er afterski hver dag. Det er rigtig rigtig godt. Her samles alle instruktører og guider hver dag efter skiløbet.
Derdover er der 3-4 steder, hvor man kan gå i byen om aftenen. Synes faktisk det er meget rart at der ikke er flere steder... Ligemeget hvor man vælger at feste, vil der altid være nogen man kender. Sammenholdet er helt i top!
Men du skal selvfølgelig gøre op med dig selv om det er nok for dig - jeg kan kun anbefale Wagrain!
Skimæssigt synes jeg rigtig godt om området. Sammenlignet med st. Anton er selve Wagrain ikke så stor. Men byen ligger lige midt i Skiwelt Armade. På en hel sæson nåede jeg ikke at køre på alle pister - det siger lidt om det... Og liftkortet kan bruges i rigtig rigtig rigtig mange områder - så mht. skiløbet får man alt det man kunne tænke sig.
Sidste år var der ikke de vilde chancer for off-piste - håber det bliver bedre i år. I selve Wagrain er der ikke så mange muligheder. Men i Zauchensee er Offpisten faktisk rigtig god.
Håber du kan bruge beskrivelsen - hos hvilket selskab er du blevet tilbudt job?
Vi ses måske i Wagrain!
Mvh Marie
Tina 28/10 2007 20:19
Tak for de hurtige svar. Det var bare super og lige de informationer jeg skulle bruge.
Tror bare at vi skal kalde denne tråd for lukket.
Endnu engang tak
Tina