Wagrain 2009/2010

Sebastian Aagaard 09/11 2009 21:18

Hej,
Som jeg har kunne læse mig til rundt omkring på dette forum, er der en stor del af jer som skal til Wagrain i løbet af vinteren. (og mange har været der)

Jeg skal den kommende vinter være med i et team, hvis fornemste opgave er at få folk til at synes godt om dette lækre sted. Derfor håber jeg i vil være mig behjælpelig med en masse fantasifulde og potente indlæg om Wagrain. Det jeg søger er en masse ideer til hvordan man bedst muligt promovere og "sælger" denne destination til den gode danske viking ;)

Hvad skal man se? Hvad må man bare opleve? Altså - hvad er et must i Wagrain?

Også hvis der sidder nogen derude med en bitter smag i munden og tænker "come on wagrain" - hvad gik så galt? Og hvordan kan det gøres bedre?

Har i været til det fedeste arrangement, eller har i en idé til det fedeste arrangement, vil jeg også super gerne høre fra jer.

Har i lyst til at skrive til mig på min private mailadresse er i også meget velkomne;)

Slå jer løs - og lad os få den fedeste sæson i Wagrain ever!

Sebastian

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Tina 13/11 2009 12:27

Sv: Wagrain 2009/2010

Jeg kan kun tilslutte mig, at Wagrain er skønt og har ikke noget imod danskere!!!!!
Har dog aldrig været der i uge 7 og 8, hvor der flest!!!

Vi skal til Livigno i uge 10, men overvejer at tage et sted hen på skiferie i uge 13 (påsken) - har dog aldrig selv været i Wagrain så sent på året. Derfor vil jeg gerne høre jeres mening omkring sneforholdene på dette tidspunkt??? Har været der i uge 10 og der synes jeg allerede, der var en del "slossice" i bunden...

Hilsen Tina

Martin 09/11 2009 22:12

Er der nogen, som har tænkt sig at fremhæve ulemperne ved Wagrain i højsæsonen......for mange mennesker og derfor køer til lifter og restauranter, maks. højde på skiløbet under 2000 m., ekstrem høj andel af danskere og dermed en temmelig "ueksotisk" oplevelse, ikke sammenhængende liftsystem mellem Grafenberg og Kirchboden mv.

Min opfordring til de mange, som tager til Wagrain år efter år: Prøv noget andet...for oplevelsens og sammenligningens skyld.

Morten Piltoft 09/11 2009 22:43

Hej martin.
Jeg er enig med dig i, at det naturligvis er en god ide, at prøve forskellige destinationer.
Du taler om et stort pres på anlægget i højsæsonen. Tja det gælder vel de fleste destinationer. Min personlige mening er, at det faktisk kun er et reelt problem på Flachau-siden. I ’’gryderne’’ mellem Grafenberg og Alpendorf er der meget sjældent kø af betydning, bortset fra den sidste halve time inden lifterne lukker, hvor alle skal hjem.
Du har i øvrigt fuldstændig ret i, at der er ualmindelig mange danskere i Wagrain. Hvis man synes det er et stort problem, at mange er danskere, så anbefaler jeg dagsturer til Kleinarl og Zauchensee, som ikke er hårdt ramt af danskere.
Problemet med, at Flying Mozart/Flachau og Grafenberg/Alpendorf ikke er sammenhængende bliver heldigvis snart løst. Fra næste sæson skulle der meget gerne være en kabinelift mellem Flying Mozart og Grafenberg klar. Planen er, at liften kommer til at gå fra mellemstationen på Flying Mozart, til midten af Grafenberg (hvor stoleliften, Grafenberg-expressen, starter).
mvh

Ps. Hvis vi lige skal fluekneppe, så kommer man præcis over 2000meter på Mulde.

Finn Andersen 10/11 2009 06:57

Er vi med på lønningslisten, eller er du bare ude på at slippe let over jobbet

Mvh
Finn

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen