Mikael skrev:
Tak for alle de gode indlæg. HVAD gør man hvis ens datter på snart 6 bare ikke vil på skiskole, men være sammen med sine forældre på sin ferie? Hun vil ikke "afleveres" ligesom i en børnehave - som hun går i til daglig - men gerne opleve bakkerne med os forældre.
Vi er som forældre begge lærere og vant til at undervise børn, bare ikke på ski, selvom vi begge er habile skiløbere, både alpin og langrend. Jeg er blevet lidt skræmt af alle de artikler, som jeg finder rundt omkring som skriver om "håbløse forældre der ikke kan lære deres børn at stå på ski". Kan man ikke det som forælder?
Vi har aldrig selv været på skiskole, men også stået sammen med vores forældre fra vi var helt små, og vi er da ikke helt dårlige til det;-)
Jeg vil hellere end gerne lære mine børn at stå på ski og være sammen med dem i min skiferie, men hvordan skal jeg gribe det an på bedst mulig måde?
Findes der evt. gode råd på nettet?
Vi holder skiferie i Orsa Grönklitt i Sverige. Sidste år var vi også afsted men vores datter var ramt af sygdom stort set fra dag 1. Vi har efterfølgende været en dag ved Vallåsen med stor succes, hvor hun - med hjælp - kørte ned af de grønne pister.
Bedste hilsner
Mikael