Vancouver 2014

Anders Larsen 11/08 2013 22:15

Hejsa.
Vi er 8 knægte som har stået på ski sammen nogle år. Nu er en af drengene taget et år til Canada, og håber på at få noget job i Vancouver. Da vi alle naturligvis er glade for at stå på ski, så ser vi dette som en kæmpe mulighed for at prøve sneen derovre.
Problemet er, at jeg har arrangeret ture til Østrig et par gange, men aldrig til Canada. Er der nogen der har erfaringer med priser, hvordan det er billigst/nemmest at flyve, priserne generelt derovre. Vi snakker om at tage 2 uger ferie, da 1uger virker kort i forhold til den længe rejse.
Jeg håber, at der er nogen der vil dele jeres erfaringer med os.
Pft Anders

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Mikkel 12/08 2013 14:07

Sv: Vancouver 2014

For at starte fra en ende af.
Billetten til vancouver fra københavn/billund koster cirka 5-6000 alt efter hvilket tidspunkt du køber og hvor mange/få mellemlandinger i vil have.
Visa skal i ikke tænke hvis i bare skal derover som turister, da Danmark og Canada har en speciel aftale.(tjek den canadiske ambassades hjemmeside)
Dog skal i have en ESTA hvis i mellemlander i USA
De fleste flybilletter tillader kun man medbringer et stk. bagage (20-23kg)
Så hvis man vil have sit eget ski udstyr med skal man betale ekstra for det. De forskellige flyselskaber har forskellige priser. Jeg gav 100 euro med lufthansa på vej derover. og 100 dollar på vej hjem med canadian airlines.
Jeg har selv været i Whistler, det ligger 1,5 - 2 timer fra vancouver med bus.
Mener bussen kostede 60 dollar hver vej. Der var priserne cirka som danmark.
https://www.whistlerblackcomb.com/
Jeg boede på hostel da det var det billigste for mig. Dog kan det være det er billigere for jeg at leje et hus eller noget lignende når i skal så mange afsted.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen