Valg af ski

Julie-charlotte 30/03 2010 21:23

Hej.
Jeg er en pige på 20, der er skal til at købe et par ski. Jeg har lige købt skistøvler fra Dalbello (Electra 9). Jeg er en aggressiv skiløber og er blevet anbefalet en ski, der hedder "Nordica Mint X CT W". Jeg har selv undersøgt markedet og prøvet at finde noget tilsvarende, f.eks. "Nordica Drive XBI CT binding" og "Blizzard Emoción 7400 IQ".

Min bekymring med Nordica Drive skien, er at den er for bred (123-76-107) og derfor vil "flappe" i et højt tempo?
Men Blizzard Emoción (121-74-102) minder mere om Nordica Mint (122-74-105), som jeg er blevet anbefalet, men denne Blizzard ski er en del billigere. Og penge og kvalitet plejer jo at hænge sammen. Så er der nogen, der ved hvorfor?

Jeg håber der er nogen, der har et godt bud på, hvilke forskelle der er. På forhånd tak!

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Bjørn Husted 01/04 2010 18:43

Sv: Valg af ski

Tja jeg kan give dig et bud på hvilke mærker jeg ikke ville bruge penge på, men mindre jeg vandt et billion Euro, og de to mærker ville være Nordica, Blizzard og Elan.

Har været på sæson et par gange efter hånden, og alle steder er specielt Nordica og Blizzard omtalt som LORTE SPADSER SKIENDE FRA HELLEVED. og er ikke tiden være, ved godt at de er kommet efter mange af de fejl man normalt ville finde på de ski, men da de ikke bliver lavet til en pris som passer til hvad du for, så er de ALT for dyre, ville istedet gå efter en Völkl, Atomic, Fischer, K2 ski, hvor du ved hvad du for.

Hvis du skal have en Race ski, ville jeg anbefale Völkl Tiger serien, så som, racetiger, tigershark osv. eller K2 Recon, den er dyr men god.

Blizzard og Nordica er ikke store ud over sverige og Slovakiet, de er begge lav pris. gå en tur på Sports-conrad.com, Freezershop.com eller planetsport.de og kig efter modelerne fra 09/10 eller 08/09 de er stadigvæk gode, billige

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen