Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Lucinda 25/10 2010 21:14
Hej vi er to par der har overvejet at tage en uge til Val Thorens fra d. 19.12.
Er der nogle der har erfaringer med at tage så tidligt afsted på sæsonen? mht. sne, vejret osv. Noget vi evt. skal være forberedt på?
Vi var afsted til Val T. i februar i år, det var fantastisk.
Ellers tænker vi på om der mon er julestemning og hygge?
Eller om der er nogen der kan anbefale nogle steder/restauranter med julehygge, god mad osv.
Vi vil også gerne en tur til Ischgl eller Canazei efter uge 8 nogle der har nogle gode link til leje af boliger direkte? Vi skal bruge 2 soveværeler og i centrum.
Håber der er nogle der har nogle gode råd.
På forhånd tak
m.v.h. Lucinda
Asbjørn Nissen 26/10 2010 12:06
Sv: Val Thorens julen 2010 og Ischgl
Ville nok bytte om på det Val T er ofte mega kold i slut Dec start Jan, men stærke destinationen
Rasmus 26/10 2010 15:06
Hej
Jeg ville også bytte om på destinationerne. Val T. er kold og blæsende tidligt på sæsonen som Asbjørn også skriver, her er min erfaing at ISchgl er bedre (Jeg har ikke været i Canazei). Derudover synes jeg også Ischgl er markant mere hyggelig end Val T., hvilket vel også er fedt nok i julen :-)
Ischgl kan dog garanteret være sværd at finde plads i i julen, men gå ind på www.ischgl.com og se, der kan man søge på lejligheder. Ellers skal du nok have fat i et rejsebureau.
Mvh
Rasmus
Søren H 27/10 2010 10:15
Hej Lucinda
Man kan sagtens holde Jul i Val T. Fordel er at det ligger højt og denmed kanon sne på det tidspunkt. Jo længere du kommer ned i dalen, er der mere usikkerhed omkring det, at der er sne nok. Vi har været i Val T i uge 50 og aldrig haft bedre sne. Det er koldt men også en herlig god sol. Dagene er stort set lige korte om I tager til Frankrig, Østrig eller Italien. Men er der koldt, er der også koldt de andre steder.
I skal nok ud og finde en lejlighed i det område I beslutter Jer til og så evt. gå ud for at spise. Julen er ofte dyr alle steder.
I kan evt. se på min hjemmeside http://www.valthorens-ski.dk, der er julen ledig i vores nabo lejlighed, om det skulle være noget for Jer kan du bare maile.
God Jagt!
Venlig hilsen
Søren H
Lucinda 27/10 2010 18:06
Hej tak for jeres svar. Vi overvejer stadig for og imod.
Vil meget gerne høre andres erfaringer også.
Hvor mange grader skal vi ca regne med? Har forsøgt at finde statistik på vejret, men kan kun finde sne statistikker.
Vi har fået et ret godt tilbud for 4999 pr person incl. fly, transfer, liftkort og et værelse med sydvendt balkon på et chalet med pool incl halv pension.
m.v.h.
Lucinda
Jb 28/10 2010 09:37
Vi har været i Val T den 26/12 - 2/1. Allerførst super fedt sted med en nytårsaften fuld af stemning på snetorvet midt i byen.
Når det er sagt så er det altså et barskt sted at tage hen tidlig på sæsonen! Her er virkelig koldt og meget blæsende, og som jeg husker det så er der altså en del stolelifter uden skærme på. Den store gondol var lukket 4 dage ud af 6 pga. vind og så synes jeg området blev lidt lille da vi kun havde kort til Val T.
Da der var meget vind og ikke for meget sne så blve pisterne noget "åbne" rundt omkring, men sådan er det jo nok mange steder.Vi stoppede de fleste dage omkring kl. 14.30 og var godt frosne og jeg vil sige at vi er vandt til at stå på ski i nytåret - har gjort det nu i mange år.
Men det er jo smag og behag, måske var vi meget uheldige med vejret, og nogle kan bedre klare det end andre. Vi kommer helt sikkert tilbage men først senere på året. En fanstastik sted med fed stemning.