Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Bonus 08/08 2011 20:13
Hejsa
Vi er 3 fyre på 25 år der var i Saalbach sidste år. I år er vi så i tvivl om turen skal gå til Val T eller Ischgl.
Vi vil gerne have et godt skiløb på forskellige niveauer, men også afterski der er mindst lige så godt som i Saalbach.
Hvad ville vi få mest ud af ?
På forhånd tak :)
Fred 08/08 2011 20:24
Sv: Val Thorens eller Ischgl ?
Der er ingen tvivl om at I skal til Ischgl!!! Alle drenge over de 20år som har været på herretur i Ischgl har elsket det!!! I skal ned og se Kitzloch, schatzibar og kuhhstall som er grunden til at byen har verdens bedste afterski, efterfulgt af saalbach og st. Anton.
Val thorens er udemærket pisteområde og med nye barer er der åbent for en afterski mulighed, men realitet er jo altså bare at afterski hører til i Østrig og ikke i gymnasie ramte Frankrig.
I finder dog nok flere jævnaldrende damer i frankrig.
Skiterrænet i Ischgl er fantastisk og der er noget til alle niveauer!!
Join Ischgl også vil jeg gerne høre om I nogensinde kommer et andet sted hen efter turen!
Julie Rindom 08/08 2011 22:01
Jeg har ikke prøvet Val T, men har til gengæld været i Ischgl mange gange efterhånden.!! Og kan varmt anbefale området:-)
Det er et fantastisk skiområde, gode muligheder for godt pisteløb, off-piste og er man til funpark har de også en super fed en.
Så er det jo bare bonus at de også har de fedeste after-ski steder. Start på Taya på bjerget og fortsæt festen til langt ud på natten i byen:-)
Jeg skal selv derned i uge 7, hvornår tænker i at tage derned?
Julie
Cappy 10/08 2011 13:49
Hejsa..
Jeg vil helt klart anbefale val thorens.. Både for skiløbet og for afterskien.. :) Har selv været i vt i mange år efterhånden og er super glad for det.. Sidste sæson var vi 2 gutter et smut i st. anton for at se hvordan deres afterski på det berømte mooserwirt fungerede.. Det er stort og der er mange mennesker ja, men rent stemningsmæssigt vil vi begge til hver en tid vælge VT.. Så slipper man også for at brække arme og ben når man skal hjem fra afterski'en :)
VT er en del af de 3 dale der tilsammen byder på over 600 km pister så der er nok at vælge i mellem.. De sidste par år har der været stor fokus på at bygge en lækker snowpark i vt så denne er også i top hvis det skulle have interesse.. Desuden ligger byen i 2300 meters højde så forudsætningerne for masser af sne og lækkert skiløb er i top.. :)
Du kan evt. læse mere om VT på www.valthorensferie.dk
Casper
www.valthorensferie.dk
Cappy 10/08 2011 13:54
I øvrigt så mht. at der kun er unge gymnasieelever i vt så passer det ikke helt.. Det er alle aldre der kommer til vt, selvfølgelig er der i uge 7 som så mange andre steder gymnasieelever - på den anden side er byen i uge 4 og 5 fyldt med alle de videregående uddannelser, blandt andet har CBS de sidste 2 år været i VT..
Håber i finder ud af hvad der passer jer bedst :)
Casper
Henrik Olsen 15/08 2011 23:33
Jeg kan helt klart anbefale Ischgl med dens mange muligheder på ski. Der er ikke nogen andre steder der slår afterski i Ischgl. Husk iøvrigt et besøg i kælderen under burgerking efter kl. 22.. husk kontanter..
Bonus 30/08 2011 15:58
Vi valgte Ischgl i uge 6 :)