Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Asger 08/12 2008 12:27
Hej Alle :)
- Jeg står og skal til Val T her i julen.
Har pt kun liftkort til "Val T dalen " de 140 km.
Nogen der har kendskab til området, der kan svarer mig på om der findes liftkort hvor områderne er opdelt i de tre dale?
Så jeg kan danne mig indtryk af om det nok..
Håber på hjælp.
Vh
Asger Givskov
Hansen 16/12 2008 14:57
Sv: Val Thorens.
Asger så står du vidst heller ikk bedre på ski;)
slet ikk når du skal være monster stiv hver aften!
deal med det når du kommer der ned da flere faktore spiller ind
Lasse 16/12 2008 17:59
Hej Asger
Mangler du et pistekort over Meribel, så kan du se det her i en ordentlig størrelse: http://www.skihytte.com/lande/frankrig/meribel/pistekort.aspx
Kvaliteten er bestemt ikke lige god alle steder :(
Jonathan Reichert 08/12 2008 12:31
Du kan købe et udvidet kort til de andre dale ja.
Jeg var dernede sidste år, og havde kun til val t dalen, hvilket for mig og dem der var med var mere end nok. Men hvis du har været afsted i flere år og er en garvet skiløber ville jeg udevide mit kort.
Søren Hjelholt 08/12 2008 15:18
Der er masser af fedt skiløb i Val T. dalen, men som Jonathan siger, hvis du er en øvet skiløber kan du også hurtigt få løbet området igennem.
Jeg har ikke hørt om at man kan købe udvidelser til de enkelte dale, enten har man til den dal man bor i, eller også har man til hele 3 dale området.
Jeg har de sidste mange år været i Val T. og har altid haft "det store" liftkort til alle tre dale, men jeg er også afsted med et hold hvor der bliver løbet igennem, så jeg vil ikke undvære de muligheder der er i de øvrige dale.
Et alternativ er at beholde dit kort til Val T. dalen og så købe en udvidelse en eller to dage, hvor man så kan tage på langtur til f.eks. Courchevel.
Pernille Hansen 08/12 2008 15:23
Du kan udvide dit kort, når du er dernede. I starten af sæsonen er det alligevel ikke sikkert, at hele området til Courchevel er åbent, så det kan bedst betale sig at vente. Så kan du også bare udvide med en enkelt dag ad gangen.
Synes selv, at VT-liftkortet er for lille til en uge, men på den anden side er det dumt at betale for det store liftkort, hvis der ikke er åbent til de 3 dale...
Asger 08/12 2008 18:30
Hej :)
Mange tak for svarene :)
Men ingen der har et link til et pistekort, hvor man kan se "græsenerne" mellem dalene?
Da jeg kun kan finde kort over området uden inddelling, er de forskellige dele af området "Les Trois Vallées"(de tre dale).
forventer at udevide mit kort til det store, da jeg forventer det bliver alt for lidt..
Har stået rigtigt meget på ski.
Vh
Asger.
Jonathan Reichert 08/12 2008 19:44
fik et kort dernede kun for val t, men har self smidt det ud.
Men gå efter det store udvidede kort - især når du er en garvet skier.
Pernille Hansen 08/12 2008 21:27
Nå ja, og så lige pistekortet til det store liftkort:
http://www.meribel.net/ftelechargeables/389434982523148.pdf
Så er der lidt at sammenligne med.