Val Thorens

Henrik A. Mikkelsen 03/01 2008 17:38

Heey fellows

Vi er nogle der skal afsted til Val t, i uge 7.
Jeg skriver pågrund af lidt bekrymring over liftkortet..
idet val t er en del a de tre dale, kan deres købes to forskellige liftkort. Det ene gælder kun i val t, mens det andet gælder for hele området. Er der nogen der ved hvor meget val t liftkortet gælder for..?
altså hvor stor er val thorens området i sig selv?

KH Henrik A. Mikkelsen
forresten glædelig jul og godt nytår (:

Kommentarer:
Der er i alt 10 svar i denne forumtråd.

Hesthaven 03/01 2008 19:07

Sv: Val Thorens

hejsan

Kom hjem fra Val Thorens d 19/12. super vejr og super sne.
Ang liftkort, er der mange penge at spare ved at købe liftkortet
dernede.
hvis jeg husker ret er selve Val T ca. 130 km, og med de 3 dale
når man op på ca 600 km.
Vi gav 1500 kr for et 6 dages liftkort pr person gældende kun for
Val T. men kunne ha' fået det til ca halv pris dernede.

mvh
hesthaven

Henrik A. Mikkelsen 03/01 2008 20:06

Vi rejser med ski-xtreme og der er indkluderet i vores rejse, men vi kunne opgrader det til de 3 dale. Men er der nok piste til alle dagene, eller er selve val thorens området stort i sig selv.. Kender ikke særlig godt til området og på de forskellige kort man kan finde over det, kan jeg ikke se forskel på hvad der er det ene og det andet...

Ole Hartmann 03/01 2008 21:36

Jeg / vi tager derned i uge 2 for 5 gang. Har hver gang købt kort til de 3 dale.
Vi er nået helt ud i alle hjørner hver gang. Så vi (15 mand på herretur) vil ikke nøjes med det lille kort.
God tur.

Jacob L 03/01 2008 21:58

Har man udviget liftkort og ingen lommesmerter skal man klart købe liftkort til alle de 3 dale, for så behøver man ikke tænke over hvor man kører henne.

Det er klart at man kan spare mange penge ved kun at købe liftkort til Val T dalen for så at tilkøbe de andre dale de dage hvor man skal se noget mere.

Man kan sagtens nå alle de 4 dale på en uge.

GOD TUR

Rasmus Andreasen 03/01 2008 22:39

Var selv dernede sidste år.

Jeg vil helt klart anbefale, at I kun køber til Val T. Måske havde det noget med vejret at gøre, at vi kun tog uden for Val T en enkelt dag... men vil stadig mene, at man kan spare ved at købe et ekstra liftkort, når/hvis man får lyst til at komme over i de andre dale

Henrik A. Mikkelsen 03/01 2008 23:33

Tak for de mange svar, har hjulpet meget..
Tror endda det ender op med at vi køber det udvide kort til alle dalene her hjemmefra...
Men er der nogen af jer der kan beskrive hvad val t kortet præcis dækker over.. Jeg ved godt at val t området ca. er 130km, men hvor ligger grænsen mellem val t og de tre dale...

Dette link er hvad jeg har kunne finde over skiområdet, men hvor meget er val t og hvor meget er de tre dale??

Jeppe 03/01 2008 23:58

hej henrik.

pistekortet som du linker til er kun Val Thorens og Orelle-dalen (som nogen kalder "Den 4 dal"). Alle 3 (eller 4, om man vil) dale er her:

http://www.valthorens.com/images/6800-1-plan3v-pdf.pdf

Det skal dog siges at området omkring Menuires og St. Martin som ligger i samme dal (valle de belleville) som Val T, ikke dækkes af det lokale liftkort fra Val Thorens.
Var dernede en hel sæson hvor jeg havde liftkort til valle de belleville altså Val T, Menuires, st. Martin og Orelle, i alt ca. 200 km piste.Jeg synes ikke jeg på noget tidspunkt manglede hverken udfordring eller pistekilometer. men på den anden side har jeg været der på en uges ferie, hvor vi havde liftkort til alle tre dale, hvor det var rigtig cool at kunne komme rundt og se hele området.

men held og lykke med det.

J.

Jacob L 04/01 2008 11:01

Hvis man er bange for at man kommer til at køre forkert på et Val T liftkort, kan jeg oplyse at der er ok skiltet, for at forhindre at dette sker.

Jeg har de sidste par gange haft det udviget lidtkort og her sidste gang var det umuligt at komme over i de andre dale pga. meget sne nedfald. Det tog over 7 dage at få bugt på sneen så man igen kunne krydse.

Vil bare sige at det var surt at have betalt for noget vi ikke kunne bruge.

Søren Hjelholt 04/01 2008 13:05

Svaret må være:

Det kommer an på... :-]

Især hvor gode skiløbere I er.

Hvis I løber stærkt, synes jeg hurtigt at man kan få kørt Val T. dalen tør, og så er det fedt at kunne komme længere væk.

Har været i Val T. en del gange, og hver gang haft det udvidede kort. bl.a. har vi kørt meget i Meribeldalen. Bl.a. på grund af deres SkierX bane.

Sidste år var jeg i Courcheveldalen 3 eller 4 gange, så der fik jeg i hvert tilfælde brugt kortet.

Hvis man kører lidt igennem kan man nå Courchevel sidst på formiddagen, og dermed også nå de yderste hjørne af området.

Hvis I på den anden side kører mere moderat kan det være at der er bedre idé i at købe til Val. T. dalen, og så evt. købe et 1-dags kort til resten, og lave en udflugt til Courchevel en dag det er godt vejr. (Kan anbefale Grand Manier pandekagerne på torvet :-] )

mvh.

Søren (der tager til Val T. i påsken, med stort liftkort)

Henrik A. Mikkelsen 04/01 2008 19:52

Tak for hjælpen fellows, og specielt tak til dig jeppe.. Du fik svaret på det jeg spurgte om kort og klart (:

Håber i alle får en god sæson i år

MVH Henrik

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen