Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kathrine Moestrup 30/08 2007 20:28
Hey alle..
Jeg skal på sæson i Val Thorens den kommende sæson. Jeg har aldrig været der eller nogen andre steder i Frankrig og mit spørgsmål er: Har de en bestemt dato hvor byen åbner eller hvordan? Kan nemlig ikke finde ud af hvornår jeg skal tage af sted..
Håber I kan hjælpe..
Hilsen Kathrine
Jens Christiansen 03/09 2007 07:55
Sv: Val Thorens
Hej Katrine
De store Franske områder åbner oftest slut november. I Val T er der jo lidt gletcher så de åbner som nogen af de første - altid i konkurrence med val d'isere - de første uger kan det, som sidste år, være lidt sløjt med sne - men f.eks for to år siden havde serre chevalier alle 111 pister åbne fra start til slut, og de har ingen gletcher - go tur, det bliver konge! Enjoy!
Hans Nielsen 17/10 2007 19:36
hey alle samme...
jeg skal også til val t 07/08... vi er 2 gutter der skal afsted med alpservice. vi smutter der ned af den 2/12. uhhaa man kan snart ikke vente!!!
med hensyn til job: lav et cv og sendt rundt til de forskelige rejse slevskaber. gjore jeg selv og der var nok arbejdet på det tidspungt (ca 28/7), eller os skulle det ikke være noget problem at finde noget der nede, vis man kommmer i god tid.
hvad står i på??? ski ? snowborad? osv?
til jer der skal med alpservic: se vi til før festen??
Niklas Ingemann 05/09 2007 08:50
Jeg vil skide gerne have et job dernede.... evt bare hjælpe til et par uger i januar....
Hvis der er nogle af jer som kender noget og gerne vil hjælpe, må i godt skrive:)
Venlig hilsen Niklas Ingemann
Marie Bak 28/10 2007 22:46
Til Sofie:
Jeg fik mit job gennem et bureau som havde sat en annonce op her på Skisport.dk
Jeg har en veninde som skal til Val T med Alpeservice. Hun rejser også alene og tager afsted i slutningen af januar. Vi kommer begge to til før-festen!
Er der forresten nogle der ved, hvordan transportmulighederne fra Menuires til Val Thorens er?
Ronni.g 25/11 2007 19:27
nu ved jeg ikke hvor gammel du er men i uge 7 og 8 er der godt gang i natte og skilivet da det er der mange gymnasier tager afsted.
men klart tager jeg selv afsted der da jeg er 20 så er der fest og farver og dejligt skiløb
Kasper 26/11 2007 22:10
Jeg tror jeg er der i uge 14 - men så er det den absolut sidste..
Kasper
http://skiguide.topdollar.dk
Skiveren 06/10 2007 23:06
Hey alle...
Jeg er også på sæsonen i val t i år. sammen med 3 kammerater.
Vi er med alpservice. nogen der er igennem dem?
Vi vil også søge job dernede, men hvordan er chancen for at få et og kræver det noget?? :D
Casper 25/09 2007 13:20
Til Marie:
Hej,
Ville bare lige høre hvordan du har skaffet jobbet? Sidder selv med tanken om at skulle til Val T og have et job dernede, men er gået lidt død i hvordan jeg skal skaffet det..
på forhånd tak..
Mvh Casper
Rikke Storgaard 10/10 2007 23:14
Hej..
Jeg går lidt med tanken om, at tage til Val Thorens over lidt længere tid som bums.. Men hvis jeg skal afsted,så skal jeg desværre nok selv afsted.. Men det er der vel en del der gør???
Mvh. Rikke :-)
Rasmus H 21/11 2007 17:57
Jeg skal selv til Val Thorens i uge 14, for første gang. Hvor mange af de folk som har skrevet de skal dernede, er der stadig i uge 14?
Kathrine Moestrup 27/09 2007 10:02
Hey.. Januar er aaaalt for sent. Jeg har lejlighed fra 15. november, så det skal da udnyttes! :)
Sidste år åbnede byen vist 24. november, så bliver nok noget i samme stil i år!
Nogen der kender til Saloon Bar?
Hilsen Kathrine
Sofie 12/10 2007 18:17
hej rikke
jeg vil også gerne til alperne alene. Regner med at tage afsted i slutningen af januar. du kan jo bare få min email hvis det er
Sofie
Sofie 12/10 2007 18:20
hej marie,
hvordan har du fået det job. vil mega gerne afsted hører noget da jeg nok får brug for lidt inkomst når jeg drager til alperne
sofie
Rikke Storgaard 13/10 2007 00:28
Hej Sofie :)
Okay, det var faktisk også deromkring jeg regnede med at tage afsted, hvis det er, så jeg vil da meget gerne have din mail, men du kan jo også bare lige få min: rikke_storgaard@sol.dk
Mvh Rikke :)
Pernille Hansen 27/09 2007 17:37
Saloon Bar er et dejligt sted, fantastiske cocktails og skønt personale. Både skaldinaviske og andre er ansat, så det får en mere international stemning.
Det skulle være et godt sted at arbejde.
Kom der en del sidste sæson.
Har du søgt job der?
Det ligger forresten lige ved siden af Snesko...
Pernille
Marie Bak 17/09 2007 13:41
Hej Kathrine.
Jeg skal arbejde på et hotel i Les Menuires (som er en del af de tre dale) ved denne sæson. Jeg skal derned omkring 20/12 og så hjem igen 15/4. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge at tage afsted i januar!
Hilsen Marie
Kathrine Moestrup 28/09 2007 01:07
Det lyder da rigtig godt. Jeg skal til samtale i morgen, så er ret spændt. Men også lidt underligt at søge job et sted man aldrig har været. Men håber da jeg får det!! :)
Kender du Les Neves? Der skal vi bo.. Ligger det også tæt på Saloon/Snesko?
Pernille Hansen 28/09 2007 16:24
Hej KAthrine
Håber du får jobbet :-)
Neves er den bygning som Saloon og Snesko ligger i - det kan ikke blive tættere på. Der er ca. 100 m at gå til Tango, hvorfra man kan køre direkte ud på pisterne. Det samme er gældende når man kører hjem om eftermiddagen.
Måske ses vi - jeg tager nok et par uger i Val Thorens igen til vinter :-)
Kasper 31/08 2007 09:11
Well jeg skal afsted som guide og seneste udmelding siger afgang d. 22. dec. og retur d. 22. marts.
Sæsonen er dog noget længere rent skimæssigt, men pga. den tidligere Påske bliver det mere kompakt.
Men mellem de to datoer skal der nok være gang i den.
Jeg kan evt. lige sende min mailadr.
Kasper
Kathrine Moestrup 31/08 2007 10:58
@ Kasper
Den må du gerne sende.. Men lyder da lidt sent at skulle af sted. Har tænkt mig at skulle af sted i november.
Hilsen Kathrine
Sattack 31/08 2007 12:12
De fleste bumser tager derned i November. Du kan mødes med dem på Cafe Snesko !!
/ Sattack
Sofie 15/10 2007 18:43
hej rikke,
har sendt dig en mail, min er sofiesd13@yahoo.com.
mvh sofie