Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Peter 09/03 2014 06:59
Min kæreste og jeg skal på årets 2 skiferie, men.. Vi har ikke prøvet at være afsted så sent før og da det er 2 tur skal det heller ikke være så dyrt. Jeg kan læse mig frem til at det mest sneskred er Italien eller Frankrig - Italien har vi begge været i nogle gange, men aldrig Frankrig. WHAT TO DO??
Henrik 09/03 2014 14:13
Sv: Uge 13 2014?
vi er lige kommet hjem fra cervinia i italien i går fra en skiferie i uge 10. Her er der massere af sne, men det blev også varmere og varmere i løbet af ugen da der var skyfrit 6 ud af 7 skidage. På dag 2 kom der vel 30 cm sne. Men det blev som sagt varmere og varmere i løbet af ugen og den sidste dag altså i går var det rigtig varmt, og sneen ned mod byen var ret våd lige over middag hvor vi stoppede. Cervinia/Zermatt er det højest beliggende skisportssted i europa, så jeg vil tro at hvis det er varmt her så kan det være endnu varmere andre steder. Vi har selv overvejet uge 12, men hvis det forstætter med Kejserwetter så tror jeg det bliver for sjappoet i uge 12 og uge 13 vil så blive endnu værre. Jeg skal ikke kunne sige om der er andre steder hvor det har været koldere. Men et er de temperatutere de skriver i diverse vejrudsigter og noget andet er hvordan temperaturen er i solen, der kan det nemt være over 10 grader om eftermiddagen og det slider altså på sneen. Selv med den mængde sne der kom i løbet af ugesen så var der mindre da vi forlod byen end da vi kom. Men en super uge med super vejr, men sneen var lidt tung sidst på ugen, hvis ikke man kørte på gletcheren i Zermatt i over 3500 meters højde. Men det kan jo nå at vende igen så hold da øje med vejrudsigten der hvor I gerne vil hen. Og sådan som jeg generelt har hørt så har østrig fået noget mindre sne end Frankrig og Italien i år, og det var været varmt i østrig. men held og lykke med det. Jeg har ikke helt opgivet at komme af sted i uge 12 igen. Men så er det også slut i år for vores vedkommende.
Asger Laursen 10/03 2014 11:57
Sv: Uge 13 2014?
Det ser ud til at det er de sydlige alper, som får det bedste skivejr sydpå i denne sensæson. Dvs. de vestlige italienske steder og de sydlige franske. Hvis ikke i har noget imod at køre lidt længere, så kunne områder som Montgenevre og Alpe d'huez være gode bud. Montgenevre er i mine øjne en perle skimæssigt, men der er ikke noget natteliv i byen. I Alpe d'huez-området kan man vælge at bo i Auris en Oisans eller Vaujany for at spare nogle penge. Jeg har selv boet i Vaujany, og påregner at bo i Auris en Oisans næste gang... God tur...