Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Casper Ravn 28/11 2010 16:57
Vi er et par drenge der efterhånden kender vores ski, evner og Val Thorens' pister som vores hjemby.
Derfor overvejer vi at bruge noget af vores tid hernede på at give undervisning
Da vi tog tanken videre slog det os om dette kunne være ulovligt eller om der bare så lidt skævt til det?
Er der nogen der har erfaringer på området eller har en ide om hvorledes de franske instruktører vil reagere?
Skibumser fra Val Thorens
Mikael Fuglsang 11/12 2010 13:25
Sv: Uautoriseret skiundervisning
Uautoriseret skiundervisning er et no-go, også i Frankrig, da det af de franske anlæg/skiskole anses det for uforsvarligt at undervise i hvis man ikke har bestået diverse tests, som eurotest osv. Hvilket er franskmændenes måde at opretholde magten og indtægten for skiskole i området.
I praktisk ser de det som tyveri at "stjæle" deres kunder...
Hvis i har lyst til at undervise på ski, er det flere rigtig gode måder at blive uddannet til skiinstruktør gennem den danske skiskole og den norske fx. http://www.skeasy.com/da/skiskole/kursus/trin1
Det er også enkelt skiskole der underviser der eget personal til højsæsons perioder, jeg kender til hvordan de gøre i Val Thorens, men man kan da altid høre de forskellige skiskole i området om de har brug for hjælp.
Go' Vinter!
Rikke Olesen 08/12 2010 13:36
Jeg kender ikke reglerne i Frankrig, men i Østrig er det direkte ulovligt at undervise uden man er autoriseret. Så jeg vil nok være 100% sikker inden, hvis jeg var jer(:
- Rikke
Mat 08/12 2010 18:41
tilgengæld bruger næsten alle Østrigske ski skole uautoriserede skilærer..
Mat 08/12 2010 18:44
men er ret sikker på at det er ulovligt i frankrig.. medmindre den sag der kørte for år tilbage har ændret det.. Dengang var det også ulovligt at undervise hvis man ikke var fransk, eller bosat i frankrig og naturligvis uddannet..
Oste 08/12 2010 21:17
Hold jer langt væk fra at undervise i Val Thorens eller noget andet sted for den sags skyld, hvis ikke I er uddannede instruktører. I ryger direkte i kachotten, hvis det bliver opdaget.
Jeberski73 23/01 2011 15:57
Skilærererhvervet er en beskyttet profession i bl.a. de 4 alpelande. Det er der god grund til, da det kræver uddannelse.
Uddannelse gennem Den Danske Skiskole kan åbne døre visse steder eller en uddannelse i det pågældende land.
Facebookgruppen, Skilivigno.dk