Thomas Jeppesen 06/10 2011 13:34

Hej alle.

Jeg er en erfaren pisteræser. Har kørt på fischer rx8 de sidste par år.
Sidste år var jeg på skisæson, og en sæson bliver lidt lang hvis det er ren piste den står på. Så jeg fik smag for at lege lidt uden for pisten og hoppe lidt i parken og sådan.
Jeg kom billigt til en Head Mojo 80, og så var jeg ellers tt'er :)

For at gøre en lang historie kort, vil jeg nu ud og anskaffe mig et sæt nye twintips. Det skal ikke være en ekspertski, da jeg gerne vil udvikle mit skiløb i den, for mig, nye stil.
En vigtig ting er desuden at den er alsidig. Skal altså ikke være hardcore park, men bare en god allround tt som er brugbar på hele bjerget og udenfor.

Jeg har i det nye skinews 2011-2012 fået kig på to ski.

Line Mastermind
K2 Press
Evt. Salomon Threat som joker

Har folk derude erfaringer med disse ski?

Andre bud på noget der kunne være interessant at kigge nærmere på, er mere end velkomne :)

Skulle folk derude have noget lettere brugt, er jeg 1,95 høj, så vi er oppe i en god længde.

På forhånd tak.
-Thomas

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Kent D. Hansen 06/10 2011 19:52

Sv: Twintips?

hvad med line prophet? virker som en god allrounder

mvh kent

Søren Riis 08/10 2011 10:53

Syntes du skal tage et kig på Line Blend - Det er det lidt mere park orienterede backside all mountain ski, hvilket gør det et utrolig sjovt ski at køre. De måske 30% et ski er lavet til park betyder ikke at det så skal bruges i park, men det betyder det er lidt mere fleksibelt og det betyder man kan have en del sjov ude i siden af pisten, ud over et lille hop i backcountry så den Line Blend er nok top modellen.

Martin Schøber 09/10 2011 20:14

Du kunne overveje en Armada AR7. Det er en god allround twintip ski, som kan bruges over hele bjerget. En utroligt alsidig ski, som også kan bruges på piste og offpiste. Den har en stiv konstruktion, som gør den stabil ved fart og god på pisterne.

God fornøjelse i den kommende vintersæson, uanset hvilke twintip ski du køber.

Med venlig hilsen

Martin

Thomas Jeppesen 10/10 2011 08:04

Tak for input til alle. Har også haft kig på AR7, desuden har jeg kigget lidt på El Rey fra Armada. Vil gå i tænkeboks lidt og finde noget inden sæsonen for alvor går i gang.

Hvis nogle af jer derude har en god side i udlandet I har gode erfaringer med at handle skiudstyr på, tager jeg gerne mod tips :)

Har selv kun handlet på bluetomato og sportconrad.

-Thomas

Søren Hjelholt 10/10 2011 16:49

Hej Thomas

Der er mange gode bud i ovenstående, jeg tror dog der er en ting du skal gøre op med dig selv. Hvor er det vigtigst at skien fungerer, på pisten eller i offpisten?

Det har betydnign for to ting, dels hvro bred en ski du vil køre på. Flere af de ski der er nævnt ligger omkring 85 mm under foden (AR7, K2 Press, Salomon threat), hvilket er en go alraound bredde, men den kan få svært ved at bære i lidt dybere pudder.

Hvis du mener at du vil ud og køre pudder, ville jeg måske kigge efter de lidt bredere modeller f.eks. Line Blend, Line Prophet 98, Salomon Shogun (som jeg selv er meget glad for), K2 Kung Fujas, Armarda TST etc.

Der findes efterhånden en del modeller på markedet som er omkring 100 mm under foden og stadig holder en svingradius på under 20m, så de kan godt svinge på pisten også.

Desuden er der også diskussionen omkring længde, hvis pudder og løs sne er fokus, så kan det være en idé at køre en lidt længere ski, som selvfølgelig vil være lidt sværere at køre på pisten etc.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen