Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Per Aggerholm 09/11 2015 15:23
Min søn og jeg overvejer en kort ekstra skitur til Norge (grundet den korte afstand) Vi er begge rimeligt habile løbere (+20 skiture). Kan nogle give tip om de 2 områder da vi ikke har rejst til Norge før?
Per
Brian Lund 09/11 2015 15:37
Sv: Trysil VS Hemsedal
Hvor kører i fra?
Trysil og Hemsedal er blandt de største i Norge og snesikkerheden burde også være ret god på det tidspunkt! Ulempen er at det alligevel tager mange timer at køre helt der op!
Per Aggerholm 09/11 2015 16:07
Vi bor 5 min. kørsel fra Øresundsbroen - og GPSen siger ca. 9 timer for begge destinationer. Vi skal sammenligne dette med eksempelvis Wagrain eller tilsvarende - hvor det tager ca. 13 timer at køre til.
Jeg tænker på sammenhængen i området - mulighederne for at bo tæt ved lifterne (uden at blive flået helt) og spisemuligheder
Helle 11/11 2015 12:01
Hvorfor ikke flyve til Gardamoen (Oslo) og herfra tage f.eks. Trysilekspressen?
Kan flyve for ca. 300 DKK pr vej inkl. bagage med Norwegian og så koster det NOK 288 pr.vej med bussen. Kursen for norske er jo ok ;-)
Ellers et andet godt tip er til en destination er Åre. Det er væsentligt billigere at leve deroppe i forhold til Norge og super stemning deroppe.
Flyv til Trondheim (ca 1½ time) og tag herfra toget til Åre (ca 2½ time).
Toget koster ca. 280 SEK og fly t/r med SAS fås ofte til ca. 1.100 kr.
Hvis man ikke har noget imod at bruge lidt tid i et tog og samtidig komme afsted meget billigt, kan man tage dagstog fra København - Åre. Hele vejen for KUN ca. 320 SEK, hvis man bestiller i god tid på SJ´s hjemmeside.
Pera 11/11 2015 15:19
Tak dine interessante forslag omkring rejsen og Åre som et alternativ. Det vil jeg helt sikkert kigge på :-)