Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Martin Broch 26/10 2014 19:29
Hej skieksperter..
Vi er to venner der er ved at arrangere vores første skiferie med koner og børn (to drenge på 3 år) og to helt små.
Vi har ingen erfaringer med ski i Norge/Sverige, så input modtages med kyshånd.
Vi tænker at ski in/out er et must. Er der nogle områder i Trysil der er bedre end andre for dette?
Vi vil gerne bo i nærheden af et af børnecentrene, kan dette kombineres med ski in/out?
Er det ikke mest optimalt at sejle Frederikshavn - Oslo. Dag eller nat?
Sidst kunne det være fedt hvis nogle af jer har en hytte, eller forbindelse til en privat udlejer! Eller bare anbefalinger til noget der ik koster en formue..
På forhånd tak.
Martin
Julie 03/11 2014 11:23
Sv: Trysil Uge 4.
Hej
Jeg har været i Trysil nogle gange, hvor vi boede på Trysilfjell Apartment Hotel. Det er lejligheder med køkken og bad. Super hyggelige og de ligger lige ud til liften. Vil helt klart anbefale dem :)
Jens Sørensen 06/11 2014 21:20
Hej. Vi har været i Trysil 5 gange og har alle gange boet på solsiden ved turistcebteret. Vi har været afsted med vores søn fra årgang 2007. Dvs han bliver 7 i år. Vejret er ofte bedre på turistcenteret. På fageråsen er der ofte koldt og blæsende.
Alle år har vi lejet en lejlighed i den bebyggelse der hedder Storsten hyttegrend. Super lejlighed med plads til 12 personer i 4 soveværelser. Har været på ski 20 uger og dette er noget af det bedste som vi har boet i. Anbefaler gerne andre denne lejlighed til alle "ski tosser" vi har lejet af en dansker der hedder Jens Kibæk, Tlf 40161494.
Fjeldabe 26/10 2014 21:00
Jeg har ingen erfaring med Trysil, men har meget erfaring med at rejse DK-Norge.
Fr.havn - Oslo tager usansynligt lang tid, for færgen skal sejle med lav fart hele vejen ind Oslofjorden.
Hirtshals - Larvik tager mindre end 4 timer, det samme for Hirtshals - Langesund.
Til sammenligning tager Fr.havn- Oslo 13 timer...
Det tager ca 1,5 time at kører fra Larvik til Oslo, små 2 timer fra Langesund.
Google siger 4:06 timer fra Larvik til Trysil, men det er via Oslo. Alt efter trafikken, ville jeg måske vurdere at kører via E16 dra Drammen forbi Hønefos til E6 nord for gardamoen/Olso lufthavn. Google siger 4:54 timer, men erfaringsmæssig løber tiden hurtig i Oslo hvis man rammer feil tidspunkt.
Du kan jo også sejle Fr.Havn - Gøteborg, og så bare cruise E6 hele vejen. Gøteborg til Trysil bør kunne gøres under 6 timer.
Fjeldabe 26/10 2014 21:02
P.s. Jeg har ingen erfaring med børn i bilen, så det er der ikke taget højde for i mine tanker...
Michael 27/10 2014 12:01
hej
Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer, men hvis det er Trysil du skal til kan du med fordel kører gennem Sverige. Altså kører over øresund hvis du er fra Sjælland eller tag Frederikshavn-Gøteborg.
Har du kigget på de svenske destinationer ?
De er noget billigere end de norske, ligesom alting på bakkerne også er billigere i sverige. Og det er mindst lige så hyggeligt. God tur