Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Martin L Andersen 13/06 2011 22:20
Hejsa.
Vi skal på vores anden skiferie, og denne gang skal vi til trysil. Vi har 3 børn i alderen 3, 5 og 9 år.
Mit spørgsmål er hvor det er bedst at bo? Vi vil gerne være tæt på skiskolen og løjperne:
Vi tager afsted i uge 4 eller uge 5..
Mvh
Martin
Jannick Mortensen 13/06 2011 23:00
Sv: Trysil
Der er både skiskole på højfjelcenteret og ved turistcenteret,
så det er nok de 2 bedste steder.
Af disse 2 vil jeg vælge turistcenteret,
for Solen kommer ikke meget frem i uge 4 og 5 på højfjeldet.
Jeg ville ikke vælge Fägeråsen, det kan være lidt besværligt at komme frem og tilbage fra pisterne.
Sidste år havde vi en hytte helt ud til nedfart 13, det er en let blå, og det er meget hurtigt at komme ned til lifterne og retur til hytten,
med der er selvfølgelig ikke så meget at gå og se på, som på turist/højfjeldcenteret, hvis man ikke står på ski hele dage.
Glæd jeg til turen, Trysil er et super sted, har været der 3 gange.
Se evt. www.snehytten.dk
Der har vi boet en gang i den lille hytte, den er meget kompakt med helt ok til jer 5.
Fra Skihytta er det meget ment at komme hjem til hytten, men man skal gå ca. 300-400 m. for at komme ud til nedfart 13, (det er langt når man er 3 år). De 2 andre gange har vi bare booket via Trysils hjemmeside, der er meget nemt.
Sidste år havde de noget de vist kaldte kidsprice, her var skileje og skiskole gratis for små børn, (jeg ved ikke om dette tilbud også er der i år, og om det kræver at men også bestille hytten via Trysil, men kig på deres hjemmeside.
Lena 13/10 2011 21:30
Hej.
Vi tager til Trysil igen iår. Skal bo i Skurufjellet iår. Før har vi boet i Højfjell centrets område. Synes bestemt det er de to steder man skal gå efter.
Jeg elsker alle de grønne pister i det område. Kan komme på langtur med ungerne uden at ens ben syre til. Har børn på hhv 3 og 5 år. Hvor imod området ved Trysil turistcenter har flere stejle pister som tager livet af ens ben med alt den plov (for at hjælpe ungerne ned over).
Sidste år blev vores datter (4 år) selvkørende i hele det grønne område.
Mange synes nordsiden er kold og blæsende. Er det koldt og blæsende en dag så skal man bare holde sig i bunden af området.
Iår har vi booked gennem Rejsecenternorge.dk de andre gange har vi booked gennem Skistar.com.
Vh Lena
Ivar Bergum 12/09 2011 20:25
Hei
Vi har en hytte i Trysil(Fageråsen) som vi gjerne kan leies eller byttelåne mot feriehus i Danmark til sommeren 2012.
Den har 3 soverom(6-7 sengeplasser), kjøkken/stue og bad/badstu og ligger fint til inntil den nye "hytteheisen"(Transportbånd) i Fageråsen. Ski inn-Ski ut.
Passer fint for barnefamilie. Vi har selv 2 små barn(2 og 5år), som bruker området ved den nye "hytteheisen" som akebakke.
Kort vei ned til det nye hotellet i Fageråsen som åpner nå i høst. Hotellet har badeland som sikkert blir populært for både store og små.
Se min profil for ytterligere info, samt bilder.
Ta kontakt pr. mail hvis det kan være interessant.
Mvh
Iva
Svende 09/10 2011 21:32
Hej Martin
Vi var i Trysil i uge 4 i år og boede ved Fageråsen. Hvis du bor på den side skal du helst bo over børneområdet.. og dog. Vi boede Aasgard Fjelltun som er nogle nye og meget lækre lejligheder til billige penge. Det ligger lidt under stedet hvor skiskolerne mødes, men vi gik kun derop en dag. Herefter mødtes vi alle ned ved liften under vores bolig. Det er gjorde de fleste skihold på den side så ingen problem der.
Vi tager afsted til Trysil igen i uge 5 og har fundet en lejlighed ved www.intrysil.com. De har noget som hedder Trysil Appartement hotel. Det er lejligheder som ligger på solsiden (turistcentret) og skiskolerne er lige uden for vinduet. Perfekt beliggenhed.
Vi ses måske i uge 5
Mvh
Svende
www.svende.com