Christian Petersen 02/02 2008 20:48

Hej

Jeg står og skal til Trysil i uge 8. På den baggrund har jeg fulgt en del med på deres hjemmeside og set at de ofte har lukket alle lifter til toppen af fjeldet, grundet tåge (1-5 gange hver uge).
Nogle der kender mere til dette? Har de bare har dårligt hver lige for tiden, eller om dette er generelt?

På forhånd tak!

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Katja 04/02 2008 20:06

Sv: Trysil

Og vi oplevede en dag (måske to) at de øverste lifter var lukkede pga. blæst (ikke tåge). Og tro mig - man har ikke lyst til at være deroppe når det blæser ;)

Men så er det bare om at køre mod Turistcentret og Høgegga. Faktisk var det "sjovt" at opleve forskellen mellem Højfjellcentret og Høgegga en af de dage hvor vinden bed og sneen føg.

I skal nok få en god tur, trods risikoen for at de øverste pister lukker.

Hilsen katja

Nikolaj Vejlemand 04/02 2008 21:03

Aha. Jeg har været i Trysil i samlet 6 uger, så dette er en super spørgsmål for mig.
- Jeg har IKKE prøvet en eneste dag, hvor der har været tåge i Trysil. Endten sneer det helt vildt, ellers er det skinner solen.

Leif Hornbak 02/02 2008 23:25

Hej
Har været i Trysil et par gange. Har oplevet at toppen er lukket pga. tåge, men også pga. meget blæst, så det er ikke unormalt, at der af og til er lukket på toppen, men så er der jo heldigvis så mange andre pister at køre på. God tur!
Hilsen fra Leif Hornbak

Søren P 14/02 2008 11:03

Jeg har været i Trysil en del gange, og specielt sidste år var der stort set lukket hver dag (uge 10) - men det drejer sig kun om ca 5-6 pister af de 65, der er deroppe.

Jeg har ikke prøvet, at være i Trysil en hel uge, uden at toppen har været lukket et par gange.. Kører der faktisk sjældent, selvom der er skyfrit.. Høgegga er superfedt sted at bruge en dag, og også der man finder den bedste offpist.

Mvh. Søren P

Bent 14/02 2008 20:22

Ja, det er desværre også mit indtryk, at de ofte lukker på toppen.
Lidt kedeligt når man gerne vil prøve den sorte 75 eller den sorte 30 fra toppen. Da jeg var der i julen, oplevede vi en del af de sorte omkring Høgegga (eller hvordan det nu staves) var lukkede.
Men som en anden skriver, så kan det være en kold og blæsende oplevelse på toppen - også omme ved Skihytta. Da vi var der forbi en af dagene kunne vi faktisk blæse baglæns op af bakken :)
Ellers fint sted hvis man har penge nok - aldrig før har jeg set at en pizza koster 260,- eller en hamburger med pommes til 125,-

Bent

Badkarma 15/02 2008 12:36

Tjaa... vi var afsted i uge 6 og havde både sne, tåge og blæst toppen var lukket 4 dage ud af 7 og desværre er der langt og fladt på tværs af bjerget hvis man bor ved højfjelscentret og skal til turistcentret eller Høgega(som i øvrigt er super fedt for øvede skiløbere), vejen over bjerget er langt nemmere, møgvejr eller ej.
Det er lidt uvant i forhold til sydpå hvor man stortset kun lukker ved lavinefare.
Det er Norge, det er dyrt og der er mange træklifter. Jeg har ikke helt forstået konceptet ved at tage Nordpå, men området er stort og varieret uden dog at kunne matche i størrelse og service med destinationer sydpå hvor liftkortet koster det samme.

Jesper Hovmark 15/02 2008 12:46

Hej
Jeg er lige kommet hjem fra trysil (uge 6), og har været der 5 gange tidligere.
JO...det er rigtigt at toplifterne kan lukke pga. tåge eller blæst. Det var de også 3 dage i uge 6, men man kan altid komme fra turistcenteret til højfjellscenteret, ved at høre rundt om fjellet via Höggega, så det er ikke noget problem....GOD TUR.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen