Støvlekøb? (Snowfun / Shop 540) -og- Skikøb? (Danmark / Frankrig)

Thomas Thomsen 14/01 2008 00:32

Hej

Jeg skal på fredag afsted til Val d'Isère (juhuu), og har droppet mine gamle "første generations" carvingski. Jeg har også droppet mine ældgamle støvler.

STØVLER vil jeg helt sikkert købe hjemmefra, enten i Shop 540 (Kbh) eller i Snowfun (Roskilde). I Shop 540 har de flest støvler fra sidste sæson (de synes ikke at årets støvler er bedre), hvilket gør det billigere for køberen. Ved nogen hvordan udbudet og prisniveauet ser ud i Snowfun?

SKI ved jeg ikke om jeg bør købe hjemmefra eller på stedet. Jeg har hørt at man på mange skidestinationer kan prøve forskellige ski før man køber. Hvordan fungerer det og hvordan er priserne i Frankrig kontra Danmark?

Tak for hjælpen!!!

/Thomas

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Thomas Thomsen 16/01 2008 20:44

Sv: Støvlekøb? (Snowfun / Shop 540) -og- Skikøb? (Danmark / Frankrig)

Jeg købte i dag støvler hos Snowfun.
Jeg var der ved et-tiden, trak et nummer og kom til efter ca. 20 min. Der var allerede godt med folk.

Først blev mine fødder tjekket ud på gulvet, dernæst på spejlkassen og dertil hørende livecam. Jeg fik at vide at jeg generelt (også i alm sko) havde behov for en sål med mere højde på indersiden, for ikke at belaste mine ankler. Så fik jeg lavet en sål (af en ret dyr slags) derefter. Dernæst fik jeg to forskellige støvler på, hvoraf den ene passede lidt bedre end den anden, så den valgte vi, og dens inderstøvler blev varmet op og 'formet' på mine fødder/ben. Så var det op på skislæden og mærke støvlerne i aktion. Den ene støvle gnavede på ankelen, så skallen blev udblokket dér. Derefter endnu en test på slæden, og vi kunne gå til kassen.

I alt tog det knap 3 timer, men så passer støvlerne jo også optimalt. God service!

/Thomas

Lasse P 14/01 2008 12:46

Sv: Støvlekøb? (Snowfun / Shop 540) -og- Skikøb? (Danmark / Frankrig)

Hej Thomas

Jeg har lige fået varmeformet mine støvler i Snowfun, og tjekkede samtidig udvalgtet - og priserne - på støvler ud. Som udgangspunkt koster et par støvler mellem 2.000 og 3.500 kr, men det kan nok gøres en smule billigere. Det fedeste ved Snowfun er, at de virkelig ved, hvad de snakker om, specielt mht støvler. Tag til Roskilde og brug et par timer på at få de helt rigtige støvler "støbt" til din fod. Det er godt nok lang tid, men som der står på ryggen af Snowfuns t-shirts: "God service tager tid"...

. Lasse

Thomas Thomsen 15/01 2008 14:47

Sv: Støvlekøb? (Snowfun / Shop 540) -og- Skikøb? (Danmark / Frankrig)

Hej Lasse, tak for svaret.

Jeg tror jeg vil kigge derud midt på dagen, så der ikke er så crowdet. I shop 540 kunne de lave en støvle med sål til omkring 2500.


Nogen der kender til franske skipriser?

/Thomas

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen