Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Karsten 24/02 2011 11:50
Hej
Jeg tænker lige på at tage afsted på skiferie i enten uge 14 eller 15, så vil høre hvor der er størst chance for sne og skiløb så sent på sæsonen?
Mvh
Karsten
Rasmus Skov Jensen 24/02 2011 12:35
Sv: Størst chance for sne i uge 14/15?
Hej Carsten
Højtliggende områder er normalt garant for gode/bedre sneforhold.
Har flere gange vejret i såvel Ischgl som Sölden på den tid af året, men også Val Thorens er ekstremt højt beliggende.
Tjek evt. historik/snestatistik her: http://www.skisport.dk/snevejr/statistik/
Mvh Rasmus
Søren H 24/02 2011 14:53
Hej Carsten
For at være på den sikre side skal du højt op, som Rasmus skriver.
Det kan være Val Thorens i Frankrig i 2300 meters højde op til 3350 meter.
Det er sikkert på det tidspunkt.
Jeg har en lejlighed i uge 14, du kan se mere på min side:
http://www.valthorens-ski.dk/27324225
du kan mail til mig hvis du er interesseret.
VH
Søren H
Rune Bracher 24/02 2011 16:30
hey søren er så fræk lige skyde ind, ang den lejlighed , hvis ham den anden ikke er on, hvor mange har du plads til ? i uge 14
Søren H 24/02 2011 20:45
Hej Rune.
Der er ikke nogen som pt. har lejet lejligheden i uge 14, så det er "først til mølle" men ellers der kan der være 5 personer. 4 personer er dog bedst, da lejligheden er på 30m2. den ligger i den øvre del af byen lige ud til det rullende fortorv der går op midt i byen. Så det er ski In and Out!
Måske du kender VT i forvejen?
Men har du spørgsmål kan du maile til mig.
VH
Søren H
Skislottet 24/02 2011 22:14
Der er snegaranti på Kitzsteinhorn ved Kaprun (Zell am See), da det er en gletscher, hvor man også kan stå på sommerski. Fra "Skislottet" tager det 15 min. i bil/skibus. Indeholder 2 lejligheder med plads til hhv. 14 og 8(-10)personer. www.skislottet.dk
Rune 24/02 2011 23:17
Hej Søren lyder dejligt,vi er3 højst 4,men nærmer 3, hvad koster det fra lørdag tillørdag i uge14 kh Rune
Lone Bay Petersen 13/03 2011 16:41
Vi snakker også om at tage på ski i påsken. Måske Sølden! Er der nogen der lige er kommet hjem fra Sølden og hvordan var snesituationen? Er lige kommet hjem fra 6 dage med høj sol i Les Menueres. Der var ikke meget sne da ugen var omme.
David Hedegaard Sørensen 13/03 2011 21:18
Jeg skal til val d'isere i uge 14, var der også sidste år og det var fint. Er der nogen der har været i val d'isere fornylig og kan berette lidt om forholdene