Stelvio - sommerski

Kaj Schmidt 27/06 2011 22:16

Jeg overvejer at bruge en dags tid eller to på sommerferien i Stelvio-passet, hvor der i følge hjemmesiden, skulle være 20 kilometer piste på gletcheren åben fra maj til november.
Jeg hører gerne fra skiløbere, som har været dér. Kan det passe med 20 km ?
Hintertux og Matterhorn Glacier Paradies har jeg besøgt på ski om sommeren, men der er ikke i nærheden af 20 km - selvom der er rigtigt lækkert ved Matterhorn.
Anbefalelsesværdige hoteller i/ved Stelvio ?

v.h. Kaj

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Tom Jensen 01/07 2011 09:28

Sv: Stelvio - sommerski

Hej Kaj

Jeg var igennem Stelvio passet sidste sommer på motorcykel.

Fra passet ser der ud til at være en del sne højere oppe hvor liften kører op til, og der kommer også en større gruppe skiløbere ned der oppe fra.

Gruppen var fra Livigno skiskole, så når de tager derop, vil jeg tro at skiforholdene er i orden. Jeg var der i juli måned 2010, så tag du roligt afsted og god fornøjelse.

mvh
Tom

Kaj Schmidt 24/07 2011 19:51

Sv: Stelvio - sommerski

Update: Stelvio er rigtigt beliggende på verdens smukkeste vej. Skiområdet er godt; de 20 km piste skal nok passe, selvom knapt halvdelen af pisterne var sat af til skiskoler og talentudvikling. En smuttur op med 2 kabinelift fra basis i passhöhe, så er man i området med fineste sne fra kl. 0730 til ca. 1300 og velplejede boulevardpister. Flertallet af pisterne er blå, men der er en sort og en rød. Lutter knaplifter.
Hyggelige overnatninger til OK pris hos flinke folk på hotel Folgore, ca 200 m. fra liften og mylderet i passhöhe. Klart anbefalelsesværdigt, når der bare er FOR lang tid mellem april og december !

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen